Isnin, 10 Oktober 2011

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


3 penunggang Orang Asli menentang arus terbunuh

Posted:

3 penunggang Orang Asli menentang arus terbunuh

3 penunggang Orang Asli menentang arus terbunuh


Anggota polis memeriksa lokasi kemalangan maut di Lebuh Raya Damansara-Puchong di Petaling Jaya awal pagi semalam.


PETALING JAYA 9 Okt. - Tindakan tiga lelaki Orang Asli menunggang dua buah motosikal melawan arus membawa padah apabila kesemua mereka maut selepas bertembung dengan sebuah kereta di Kilometer 2.7, Lebuh Raya Damansara-Puchong di sini awal pagi ini.

Kejadian berlaku kira-kira pukul 3.45 pagi ketika kesemua mangsa dalam perjalanan dari Bukit Lanjan menghala ke Damansara Perdana.

Pegawai Turus Trafik Selangor, Deputi Supritendan Azmi Mansur berkata, mereka yang maut ialah dua beradik iaitu Ngah Relup, 30, dan Mazlan Relup, 34, berasal dari Pahang manakala Bah Juli Bah Muning, 29, pula berasal dari Perak.

"Kita percaya motosikal dinaiki tiga lelaki itu berada di lorong paling kanan di laluan bertentangan lebuh raya tersebut untuk pulang ke rumah mereka di Damansara Perdana.

"Kedua-dua motosikal itu kemudian bertembung dengan sebuah kereta jenis Honda City dipandu seorang remaja lelaki mengakibatkan kesemua mangsa tercampak di atas lebuh raya dan maut di tempat kejadian," katanya ketika dihubungi hari ini.

Menurut Azmi, pemandu kereta itu tidak mengalami kecederaan.

Katanya, mayat ketiga-tiga mangsa dibawa ke Pusat Perubatan Universiti Malaya untuk bedah siasat.

Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kemalangan itu diminta menghubungi mana-mana balai polis terdekat bagi membantu siasatan.

Sindiket dadah diserbu

Posted:

Sindiket dadah diserbu

Sindiket dadah diserbu

Oleh AZIAN AZIZ
pengarang@utusan.com.my

KLANG 9 Okt. - Seorang lelaki dipercayai ketua sindiket pengedaran dadah maut selepas terjatuh dari tingkat tujuh sebuah hotel tiga bintang di sini, ketika diserbu sepasukan anggota dan pegawai polis hari ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 9.25 pagi itu, suspek yang berusia 39 tahun ditemui mati tertiarap di anjung tingkat dua hotel berkenaan.

Tiga lagi anggota sindiket tersebut termasuk seorang wanita Indonesia ditahan dan sejumlah dadah termasuk 400 gram heroin serta syabu dan pil ekstasi yang masih belum diketahui jumlah dirampas.

Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Mohamad Md. Yusof berkata, sepasukan anggota dan pegawai Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik menyerbu dua buah bilik di tingkat tujuh hotel tersebut selepas mendapat maklumat mengenai kegiatan pengedaran dadah.

Beliau berkata, salah satu bilik dihuni suspek yang mati bersama seorang wanita Indonesia manakala sebuah bilik lagi disewa oleh dua rakannya.

Menurut beliau, polis menyerbu bilik yang dihuni dua rakan jenayah suspek sebelum pergi ke biliknya.

"Ketika anggota polis mengetuk bilik suspek, pintu lambat dibuka dan ketika itulah kita percaya suspek yang cuba melarikan diri telah terjatuh," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Mohamad menjelaskan, pengurus hotel bertugas yang turut serta dalam serbuan itu kemudian memaklumkan mengenai penemuan mayat suspek di tingkat dua.

Kata beliau, pemeriksaan lanjut yang dibuat di bilik suspek selepas pintu dibuka oleh seorang wanita menemui beberapa peket dadah dan kunci kereta.

"Hasil pemeriksaan ke atas mayat suspek yang hanya berseluar jean, kita menemui beberapa peket dadah jenis syabu dan pil-pil ekstasi.

"Kita juga memeriksa kereta jenis Proton Iswara Aeroback yang diletakkan berhadapan hotel tersebut dan menemui dadah jenis heroin seberat kira-kira 400 gram di bawah tempat duduk penumpang hadapan," tambah beliau.

Kata Mohamad, siasatan awal mendapati, si mati yang mendaftar masuk di hotel itu semalam memiliki dua rekod jenayah berkaitan dadah dan curi motosikal.

Tambahnya lagi, dua rakan suspek pula masing-masing bekerja sebagai pekerja bengkel kereta dan pembantu restoran manakala teman wanitanya kini disiasat mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved