Rabu, 5 Oktober 2011

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


10,600 biji pil khayal dirampas

Posted:

10,600 biji pil khayal dirampas

10,600 biji pil khayal dirampas

Oleh AZIAN AZIZ
pengarang@utusan.com.my


A. THAIVEEGAN bersama Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Selangor, ACP Nordin Kadir menunjukkan kotak hadiah berisi sebahagian 10,642 pil ekstasi yang berjaya dirampas sewaktu sidang media di IPK Shah Alam, semalam.


SHAH ALAM 5 Okt. - Polis menahan seorang penjual barangan lusuh dan merampas 10,600 biji pil Eramin 5 bernilai kira-kira RM265,000 yang disembunyikan dalam dua bungkusan hadiah dalam dua serbuan di sekitar Ampang dekat sini, Ahad lalu.

Timbalan Ketua Polis Selangor, Datuk A. Thaiveegan berkata, dalam serbuan pertama di Taman Muda, Ampang, pukul 1 petang, suspek berusia 52 tahun ditahan semasa membawa satu bungkusan hadiah bersaiz kecil yang mengandungi 1,000 biji pil Eramin 5.

Beliau berkata, hasil soal-siasat terhadap suspek membawa polis ke rumah sewanya di Taman Lembah Maju, Ampang dan menemui satu lagi bungkusan hadiah bersaiz sederhana mengandungi 9,600 biji pil Eramin 5.

"Kita juga menemui 42 biji lagi pil Eramin 5 di dalam kereta suspek yang dirampas semasa penahanannya di Taman Muda Ampang," katanya kepada pemberita di pusat media Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor di sini hari ini.

Tambah Thaiveegan, pihaknya kini menyiasat kaitan suspek dan penglibatannya dengan sindiket pengedaran dadah.

Ujar beliau, lelaki itu kini ditahan reman hingga 9 Oktober ini bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952.

Pengurus bank ditahan reman bantu siasatan kes kematian anak

Posted:

Pengurus bank ditahan reman bantu siasatan kes kematian anak

Pengurus bank ditahan reman bantu siasatan kes kematian anak

MUAR 5 Okt. - Seorang pengurus bank ditahan reman selama tujuh hari bagi membantu siasatan kes penemuan mayat anaknya dengan beberapa kesan tetakan di dalam sebuah parit di Parit Amal di sini pada Sabtu lalu.

Perintah tahanan reman tersebut dikeluarkan oleh Pendaftar Mahkamah Sesyen di sini, Nor'iza Mohamed terhadap lelaki tersebut yang berusia 43 tahun mengikut Seksyen 117 Kanun Tatacara Jenayah.

Dalam kejadian Sabtu lalu, orang ramai dikejutkan dengan penemuan mayat seorang lelaki yang tidak diketahui identitinya di dalam sebuah parit di Parit Amal, Jalan Seri Tanjung, Bakri di sini.

Mayat tersebut yang hanya berseluar pendek pada mulanya dijumpai oleh sekumpulan kanak-kanak kira-kira pukul 2 petang di kawasan itu dengan kesan tetakan akibat objek tajam di leher, bahu dan tangan, selain beberapa kesan lebam di badan.

Hasil siasatan polis menerusi cap jari mangsa, identiti mayat itu telah dikenal pasti sebagai penduduk tempatan yang berusia 20 tahun dan berasal dari Taman Sri Temenggong, Jalan Temenggong Ahmad di sini.

Pengecaman mayat itu turut dibuat oleh suspek semalam sebelum dia diberkas oleh pihak polis pada pukul 10 malam hari yang sama.

Mangsa yang terbabit dalam penagihan dadah itu dipercayai telah dibunuh di tempat lain sebelum dicampak di dalam parit di kawasan tersebut dan meninggal dunia dalam tempoh 24 jam sebelum mayatnya dijumpai.

Difahamkan, suspek telah ditahan setelah polis mendapati kenderaan pelbagai guna (MPV) milik lelaki itu adalah sama seperti kereta yang digambarkan dilihat di tempat penemuan mayat berkenaan.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved