Jumaat, 22 Julai 2011

Utusan Online - Politik


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Politik


Janji BN bukan untuk populariti

Posted:

Janji BN bukan untuk populariti

Janji BN bukan untuk populariti

SHAH ALAM 22 Julai - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, semua perancangan dan transformasi kerajaan dibuat berdasarkan pertimbangan jangka masa pendek dan panjang untuk kepentingan rakyat dan negara.

Menurut Perdana Menteri, sebagai pemimpin sebuah kerajaan yang bertanggungjawab, beliau akan memastikan setiap agenda yang dirancang tidak berpaksikan kepada niat untuk mengejar populariti.

"Kalau semata-mata mahukan sokongan dan undi waktu pilihan raya hingga sanggup mengorbankan prinsip dan kepentingan jangka panjang negara, maka parti itu adalah parti yang hanya mahu mencari populariti dan akhirnya akan menyebabkan rakyat menderita" ujarnya.

Beliau berucap pada majlis jamuan rakyat sempena program Sepetang Bersama Perdana Menteri di Sekolah Kebangsaan U3, Subang Perdana di sini hari ini.

Hadir sama Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Seri Noh Omar dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Paya Jaras, Datuk Ir. Muhammad Bushro Mat Johor.

Turut mengiringi Perdana Menteri sepanjang lima jam kunjungan beliau itu ialah anak bongsunya, Ashman Najib.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

PM, pemimpin BN akan kerap turun padang

Posted:

PM, pemimpin BN akan kerap turun padang

PM, pemimpin BN akan kerap turun padang

SEPANG 22 Julai - Datuk Seri Najib Tun Razak bersama para pemimpin parti komponen Barisan Nasional (BN) akan lebih kerap turun padang bertemu rakyat bagi menunjukkan kebergantungan kepada BN masih boleh diharapkan untuk menjamin masa depan negara.

Perdana Menteri berkata, di sebalik tindakan pakatan pembangkang yang tidak sudah-sudah melakukan provokasi memburuk-burukkan kerajaan kebelakangan ini, BN sebenarnya tetap merupakan pilihan terbaik buat rakyat.

Malah, dalam hasrat untuk memperjelaskan lagi dasar-dasar serta program kerajaan kepada rakyat, Najib sanggup membatalkan hasratnya untuk bercuti bersama keluarga selepas melakukan lawatan kerja ke Turkmenistan, United Kingdom dan Itali.

"Ikut jadual keluarga, (rasanya) nak bercuti, tetapi saya kira saya terpaksa berkorban demi rakyat. Dan saya ucapkan terima kasih kepada isteri dan anak-anak yang tidak membantah.

"Mula-mula di Subang (Perdana) petang ini, esok saya ke Perlis. Inilah gambaran bahawa kita akan melakukannya (bertemu rakyat) dengan bersungguh-sungguh... kita kena berjuang habis-habisan untuk pastikan parti-parti (komponen) BN menang," kata beliau.

Perdana Menteri berkata demikian ketika menyampaikan penghargaan kepada lebih 2,000 orang yang menyambut ketibaannya di Kompleks Bunga Raya, Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini, hari ini.

Beliau sebelum ini dijadualkan kembali ke tanah air pada 26 Julai.

Najib berkata, dalam siri pertemuannya dengan Perdana Menteri Britain, David Cameron, beliau ada ditanya rakan sejawatnya itu tentang perhimpunan haram dianjurkan 'Bersih' yang kemudian dijawabnya: 'Bersih yang tidak beberapa bersih'.

"Sebab itu, kita jaga ketenteraman awam, mereka ini (pembangkang) hanya nak melakukan provokasi ke atas polis, biar polis naik berang, ambil gambar masuk Youtube dan kata polis lakukan kekerasan.

"Mereka ini (pembangkang dan 'Bersih') bukannya nak 'reform' sangat, cuma nak tunjukkan Malaysia ini macam di negara-negara Arab (anjur perhimpunan besar-besaran untuk menumbangkan kerajaan)... nak tunjuk kita autokratik... mereka sebenarnya nak ambil kuasa daripada kita (BN) yang dipilih oleh rakyat," kata beliau.

Tegas Perdana Menteri: "Namun, prinsip BN adalah platform negara kita mesti ditentukan menerusi pilihan raya yang bebas dan adil. Kita telah tegakkan prinsip itu.

"Perdana Menteri turut menarik perhatian mengenai lawatan kerjanya ke Turkmenistan yang merupakan satu penghormatan luar biasa kepada Petronas yang berjaya menyiapkan sebuah pelantar gas luar pesisir yang pertama untuk negara berkenaan," kata beliau.

"Pelantar gas ini antara yang terkaya, ini bererti punca pendapatan Petronas akan menerima pulangan secara berterusan dan jika minyak pupus di negara ini, kita akan lebih proaktif melakukan pelaburan di luar negara kerana nak membela rakyat.

"Kita bukan macam pembangkang cakap sebarang, tapi kita buat perancangan yang teliti," kata beliau.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved