Ahad, 12 Jun 2011

Utusan Online - Mahkamah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Mahkamah


Warga Singapura ditahan semula selepas dibebas

Posted:

Warga Singapura ditahan semula selepas dibebas

Warga Singapura ditahan semula selepas dibebas


Anggota SPRM Putrajaya menahan warga Singapura bagi membantu siasatan berhubung kes penggubahan wang haram di Mahkamah Kuala Terengganu, semalam.


KUALA TERENGGANU 12 Jun - Mahkamah Majistret di sini hari ini membebaskan seorang lelaki, warga Singapura daripada tuduhan mengatur perlawanan membabitkan pasukan Piala Presiden T-Team.

Majistret Noradila Ab. Latif membuat keputusan itu setelah tempoh tahanan reman suspek berakhir hari ini dan pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berpuas hati dengan siasatan yang dijalankan ke atas tertuduh.

Bagaimanapun, sejurus keluar dari pekarangan mahkamah, suspek yang merupakan seorang ahli perniagaan ditahan semula. Ia bagi membantu siasatan suatu kes lain berhubung pemilikan akaun dengan jumlah yang mencurigakan oleh SPRM Putrajaya.

Dia ditahan di bawah Seksyen 4(1)(a) Akta Pencegahan Penggubahan Wang Haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan (AMLA) 2001 yang jika sabit kesalahan, boleh didenda sehingga maksimum RM5 juta atau penjara lima tahun atau kedua-duanya sekali. Hadir menemani lelaki itu ke mahkamah ialah peguam belanya, Alias Abdullah.

Jumaat lalu, media melaporkan, seorang lelaki berusia dalam lingkungan 50-an telah ditahan di Seremban kira-kira pukul 3 petang, 8 Jun lalu kerana disyaki menjadi bookie.

Ia berikutan pendedahan seorang bekas jurulatih pasukan T-Team berhubung kes mengatur perlawanan melibatkan seorang pemain dalam pasukan itu sebelum ini.

Bekas pemain itu mengaku menerima rasuah sehingga mencecah ribuan ringgit bagi mengatur beberapa perlawanan melibatkan pasukan yang sama tahun lalu.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved