Isnin, 24 Mac 2014

Utusan Online - Megabait


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Megabait


Dua taruhan baharu HTC

Posted: 23 Mar 2014 11:53 PM PDT

HTC yang terkenal sebagai pengeluar telefon lasak kini kembali memperkenalkan produk baharu mereka iaitu telefon pintar HTC Desire 816 yang menawarkan sesuatu yang lebih segar buat peminat gajet tersebut.

HTC Desire 816 dilengkapi bersama peningkatan kualiti bahan, warna yang lebih menyerlah dan moden serta lebih bertenaga.

Menurut Ketua Eksekutif HTC, Peter Chou, HTC Desire 816 merupakan penanda aras kepada era baharu yang lebih menyeronokkan bagi golongan pertengahan.

Cantik untuk dilihat, kemas digenggaman serta teknologi dan perisian yang setara dengan gayanya menjadikan HTC Desire 816 bakal merubah pandangan sesetengah peminat gajet pintar kos sederhana," katanya.

Malah, katanya, produk baharu HTC tersebut menawarkan pilihan yang terbaik bagi golongan sederhana bersama rekaan yang menarik, prestasi terbaharu dan nilai yang terbaik.

Di samping rekaan yang menarik, HTC turut mempertingkatkan prestasi yang mana mereka menambah pembesar suara ikonik dual- frontal bersama perisian BoomSound bagi memberikan kesan bunyi yang berkualiti tinggi.

HTC BlinkFeed pula membolehkan pengguna sentiasa mengemaskini sebarang berita dan status-status di laman sosial pada skrin seluas 5.5 inci.

Dilengkapi kamera 13 mega piksel pada bahagian belakang dan lima mega piksel di hadapan bersama HTC Zoe serta lampu denyar pastinya gajet tersebut amat ideal buat mereka yang menggemari seni fotografi santai.

Namun, antara komponen terpenting pada HTC Desire 816 adalah enjin pemproses quad-core 1.6 GHz dengan sambungan 4G LTE menjadikannya bertaraf dunia sesuai dengan gaya hidup masa kini yang sentiasa aktif.

Untuk maklumat lanjut, peminat HTC boleh melayari laman web HTC di www.htc.com.

Pencetak Pixma terbaharu

Posted: 23 Mar 2014 11:53 PM PDT

Canon Marketing (Malaysia) Sdn. Bhd. (Canon) terus menggembirakan pelanggannya dengan meluaskan lagi rangkaian penyelesaian pencetakannya yang dilancarkan baru-baru ini.

Canon sebagai pembekal pencetak inkjet di Malaysia sejak 18 tahun lalu, dengan bangganya mengumumkan pelancaran pencetak Pixma terbaharunya iaitu iP2870, iP8770, iX6770 dan iX6870 yang direka khas untuk memenuhi setiap keperluan mencetak, dari rumah, pejabat atau pusat perniagaan.

Pengguna bagi pejabat di rumah yang memerlukan kemudahan pencetakan asas untuk kegunaan harian akan lebih berpuas hati dengan Pixma iP2870.

Biarpun sebagai pencetak asas, model tersebut memiliki kecekapan bagi semua penyelesaian pencetakan yang sememangnya menjadi identiti Canon.

Selain itu, iP2870 yang didatangkan dengan dakwat katrij standard, juga sesuai dengan dakwat katrij berkeupayaan tinggi yang membantu pengguna membuat penjimatan dari segi kos serta mengurangkan masa menunggu disebabkan oleh pertukaran katrij berulang kali.

Pengguna akan mendapati model mampu milik ini memiliki kelajuan cetakan lapan imej seminit (ipm) untuk dokumen hitam putih dan empat ipm bagi dokumen warna dalam saiz A4 yang sama.

Kualiti cetakan iP2870 juga boleh dilihat pada 4800 x 600 dpi dengan titisan dakwat pada 2pl.

Bagi pengguna pejabat kecil atau pejabat rumah (SOHO), model pencetak iX6770 dan iX6870 menawarkan produktiviti tinggi dengan keupayaan mencetak sehingga dokumen bersaiz A3.

Pixma iX6870 mempunyai sambungan Wi-Fi, menjadikannya pilihan yang ideal untuk SOHO yang mempunyai pengguna antara satu hingga lima orang yang mana mereka boleh berkongsi sumber secara mudah dalam rangkaian tanpa wayar di pejabat.

Kedua-dua Pixma iX6770 dan iX6870 juga direka untuk membantu pengguna mengurangkan kos mencetak.

Kedua-dua pencetak itu juga sesuai dengan katrij dakwat PGI-755 PGBK XXL yang membolehkan pengguna mencetak sehingga 800 muka surat dokumen hitam putih bagi setiap katrij.

Pengguna SOHO juga akan berasa kagum dengan kelajuan cetakan iaitu 14.5 ipm bagi dokumen hitam putih dan 10.4 ipm bagi dokumen warna dalam saiz A4.

Ia juga hanya memerlukan 36 saat untuk mencetak foto tanpa sempadan bersaiz 4 x 6".

Sementara itu, agensi rekaan, profesional SOHO dan studio dan pengguna di rumah sudah pasti akan terpesona dengan pencetak enam dakwat yang terbaru.

Selain set dakwat standard cyan, magenta, kuning, dan hitam foto, iP8770 juga dilengkapkan dengan dakwat kelabu, bagi memastikan kualiti cetakan monokrom kekal konsisten dengan menghasilkan keseimbangan warna kelabu yang stabil, serta mengurangkan kekaburan di kawasan yang berwarna lebih cerah pada imej.

iP8770, dengan ciri Direct Disc Print, juga menawarkan aplikasi Pixma Printing Solutions dan perkhidmatan Cloud Print.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved