Isnin, 24 Mac 2014

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Serah cinta pada takdir

Posted: 23 Mar 2014 11:53 PM PDT

Oleh MUHAMMAD AZRUL MOHD. RADI
Gambar AZLAN HADI ABU BAKAR

SARIMAH bersikap terbuka membicara soal cintanya untuk elak fitnah.

Desperately Seeking Sarimah (DSS) adalah salah satu program yang dibawakan oleh stesen radio Mix FM untuk mencari jodoh buat penyampainya, Sarimah Ibrahim.

Hampir 60 orang menyertai kempen itu dan setelah berjaya membuat tapisan hingga kepada tiga peserta yang terbaik, tiba-tiba Sarimah memberitahu yang dia sedang mengenali seseorang yang bernama Tunku Nadzimuddin atau lebih dikenali sebagai Jamie.

Malah, kisah cinta baharu Sarimah itu siap dibawa pula masuk ke Mix FM sehingga menimbulkan tanda tanya sama ada ia kisah benar atau sekadar gimik.

Ini bukan gimik dan saya tidak akan bermain dengan sesuatu yang serius begini," jelas Sarimah.

Tambah Sarimah, dia punya sebab yang tersendiri mengapa merahsiakan hubungan mereka daripada rakan sekerjanya, Dj Rod dan kempen DSS yang membuatkannya berasa takut.

Hubungan saya dengan Tunku Nadzimuddin Tunku Mudzaffar, 42, ketika itu baharu sahaja memasuki tempoh tiga bulan. Jadi saya merasakan waktu itu terlalu awal.

Tetapi, bila Rod tampil dengan kempen DSS yang dibuat tanpa pengetahuan saya sebenarnya, sebab ketika itu saya bercuti.

Tapi di sepanjang DSS itu dilakukan, saya sebenarnya takut. Takut kerana dalam masa kempen itu dilakukan, saya sedang mengenali hati budi Jamie," kata wanita ini.

Menurut Sarimah lagi, dia banyak berbincang dengan Jamie sama ada mendedahkan hubungan mereka di khalayak umum atau tidak, sebelum mengambil keputusan untuk menceritakan perkara sebenar.

Ini adalah perkara yang paling berisiko untuk saya lakukan dan ia bukanlah sesuatu yang dibuat-buat.

Ini adalah kehidupan sebenar dan dalam masa tiga bulan mengenalinya, saya sudah bersedia menghadapi sebarang risiko.

Kita adalah manusia biasa. Kita hanya mampu melakukan yang terbaik. Ini adalah soal cinta dan sama ada hubungan ini berjaya atau tidak sekalipun, ia adalah ketentuan kerana ini soal jodoh," ujarnya.

Tambah Sarimah lagi, mungkin tanpa kempen DSS, hubungan mereka akan dirahsiakan ke satu tahap yang lebih lama lagi.

DSS secara tidak langsung menjadi batu loncatan untuk saya dan Jamie mendedahkan hubungan kami. Kalau tidak ada DSS, mungkin hubungan kami akan dirahsiakan ke peringkat beberapa bulan lagi," ujarnya.

Elak kontroversi

Mengulas lanjut tentang tempoh tiga bulan yang singkat untuk mereka mendedahkan hubungan, jelas Sarimah, dia punya sebab tersendiri mengapa mereka berbuat demikian.

Kalau tanpa DSS sekalipun, saya tetap akan dedahkan sebab saya tidak mahu perkara ini menjadi kontroversi atau menjadi buah mulut orang, baru saya nak cerita.

Lagipun, sejak tahun 1997 lagi, saya sangat jujur dengan pihak media jadi tidak ada sebab untuk saya merahsiakan hubungan kali ini," jelasnya.

Tambahnya lagi, dia juga tidak mahu orang keliru dengan status mereka berdua kerana kedua-duanya sudah pernah berkahwin sebelum ini.

Sebenarnya masih ada yang tidak tahu yang saya sudah bercerai, begitu juga dengan Jamie.

Jadi, saya tidak mahu, kalau saya merahsiakan hubungan kami, dan sekiranya orang nampak kami keluar bersama, nanti akan timbul pelbagai spekulasi.

Jadi, untuk elak perkara-perkara sebegini terjadi, lebih baik saya terus terang," ujarnya.

Rahsia muda Aamir Khan

Posted: 23 Mar 2014 11:53 PM PDT

Umurnya sudah menjangkau 49 tahun, bagaimanapun tiada siapa yang dapat menafikan Aamir Khan masih nampak muda daripada usia sebenarnya itu. Malah ada yang mengatakan dengan wajah dan tubuh Aamir, dia sepatutnya baharu berumur 30-an.

Bagaimanapun berkongsi rahsia awet mudanya itu, Aamir mengakui bukan mudah sebenarnya. Selain sangat berhati-hati dengan makanan yang diambil, Aamir juga tidak menolak faktor keluarga juga sebagai penyumbang kepada penampilannya kini.

Apa yang boleh saya kata, semua ini bergantung kepada genetik keluarga saya.

Bagaimanapun saya juga sangat pentingkan pemakanan," katanya.

Terkenal sebagai pelakon yang sangat komited dengan watak yang diambil, Aamir memberitahu dalam memastikan penyampaian di dalam setiap filem sampai, dia akan pastikan penampilannya disesuaikan dengan watak dalam filem tersebut.

Sehingga kini saya ambil tahu setiap makanan yang diambil," katanya yang sudah berada dalam industri lakonan selama 25 tahun.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved