Rabu, 26 Mac 2014

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


Lloyd’s of London mula bayar tuntutan insurans kepada MAS

Posted: 26 Mar 2014 07:30 PM PDT

LONDON 27 Mac - Pasaran insurans tertua di dunia, Lloyds of London telah mula membayar tuntutan kerugian kepada syarikat penerbangan Malaysia Airlines (MAS) atas kehilangan pesawat MH370 walaupun misi mencari masih diteruskan di Lautan Hindi.

Pengerusi pasaran itu, John Nelson berkata, kos sebenar pembayaran kepada MAS masih belum ditetapkan kerana jumlah sebenar bergantung kepada punca insiden tersebut.

"Sebagai contoh, Lloyds mengambil masa dua hingga tiga tahun untuk mengetahui punca pesawat Air France terhempas pada 2009," katanya tanpa mendedahkan jumlah yang dibayar kepada MAS. - AGENSI

FBI: Analisis data simulator makan masa dua hari

Posted: 26 Mar 2014 07:29 PM PDT

WASHINGTON 27 Mac - Proses analisis data simulator milik juruterbang pesawat MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu, akan mengambil masa selewat-lewatnya dua hari lagi.

Pengarah Biro Siasatan Persekutuan (FBI), James Comey berkata, pihaknya diminta oleh kerajaan Malaysia untuk membantu mendapatkan semula fail yang dipadamkan dalam cakera keras simulator milik Kapten Zaharie Ahmad Shah.

Comey berkata, siasatan ke atas fail yang dipadamkan itu mungkin akan membantu merungkai situasi sebenar yang berlaku kepada pesawat MH370.

"FBI jangkakan proses mendapatkan semula fail terbabit akan mengambil masa sehari atau dua hari lagi," katanya. - AFP

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved