Sabtu, 1 Februari 2014

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


14 termasuk pelajar terbunuh angkara letusan Gunung Sinabung

Posted: 01 Feb 2014 09:09 AM PST

KARO, Indonesia 2 Feb. - Seramai 14 orang termasuk empat orang pelajar sekolah terbunuh semalam, selepas Gunung Berapi Sinabung menghamburkan abu panas dalam letupan terbesar sejak beberapa hari.

Menurut jurucakap Jabatan Agensi Bencana Nasional, Sutopo Purwo Nugroho, lapan daripada mereka ditemui mati di kampung Sukameriah berhampiran Gunung Sinabung, manakala empat daripada mereka adalah pelajar sekolah tinggi yang dalam perjalanan melihat letusan tersebut.

Tiga lagi mayat lain ditemui di kampung itu tenghari dan mereka dikejarkan ke hospital untuk rawatan lanjut. - AFP

Perdana Menteri Mesir bakal rombak kabinet

Posted: 01 Feb 2014 09:07 AM PST

KAHERAH 2 Feb. - Satu rombakan kabinet dijangka akan dilakukan di Mesir tidak lama lagi termasuk Menteri Pertahanan, lapor akhbar al-Masry al-Youm yang memetik Perdana Menteri Hazem Beblawi berkata, semalam.

Kenyataan itu dikeluarkan kurang daripada seminggu selepas ahli-ahli Majlis Tertinggi Angkatan Tentera memberikan kelulusan kepada Menteri Pertahanan dan Ketua Tentera Mesir, Jeneral Abdel Fattah al-Sissi untuk menawarkan diri sebagai Presiden.

Menurut laporan tersebut, Abdel Fattah dijangka meletak jawatan daripada kedudukannya dalam kabinet dan mengumumkan pencalonan beliau dalam masa beberapa hari. - DPA

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved