Sabtu, 15 Februari 2014

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Justin Bieber mahu tinggal di Atlanta

Posted: 15 Feb 2014 10:12 AM PST

LOS ANGELES 15 Feb. - Penyanyi, Justin Bieber dilaporkan sedang mencari rumah untuk berpindah semula ke Atlanta, Georgia kerana meminati persekitaran hip-hop di bandar tersebut.

Bieber yang berasal dari Kanada sebelum ini pernah tinggal di bandar itu selepas berpindah ke Amerika Syarikat (AS) dan kini berhasrat untuk kembali menetap di situ.

Kira-kira dua minggu lalu, penyanyi berusia 19 tahun itu meneliti beberapa kediaman di kawasan Hidden Valley di California sebelum didakwa membaling telur ke arah kediaman jirannya yang menyebabkan Jabatan Syerif Daerah Los Angeles mencadangkan pertuduhan feloni ke atasnya.

Dalam pada itu, Bieber dijadual akan menghadiri satu perbicaraan mahkamah pada bulan hadapan di Miami atas dakwaan kesalahan trafik dan memandu dalam keadaan mabuk.

Kemudian, dia akan ke mahkamah di Toronto, Kanada untuk perbicaraan atas dakwaan memukul seorang pemandu pada Disember lalu. - DPA

Paintball erat hubungan

Posted: 14 Feb 2014 11:13 AM PST

Oleh GARRET DAWUM
garret.dawum@utusan.com.my
Gambar Ihsan MAJALAH URTV
Aktiviti Anjuran MAJALAH URTV

NISHA Dirr menganggap sukan paintball kian mendapat sambutan setiap lapisan masyarakat.

RAMAI yang mempunyai imaginasi bagaikan pejuang bertempur di medan perang. Dengan aksi kejar-mengejar dan sorok-menyorok, ia pasti akan menambahkan lagi keseronokan bayangan seseorang itu.

Imaginasi seperti itu pastinya kini boleh direalisasikan menerusi sukan paintball. Berbeza dengan suasana sukan lain, sukan paintball yang kian terserlah pada hari ini sesungguhnya lebih mencabar dan sofistikated.

Lengkap dengan peralatan pelindung seluruh badan, dari kepala sehingga ke kaki dan senapang (paintball marker) yang digunakan pula berisi bebola warna.

Ketika ditemui S3, Nisha Dirr yang sememangnya sangat meminati sukan paintball sejak diperkenalkan oleh tunangnya tiga tahun lalu umpama sudah bersiap sedia ke medan perang.

Menyifatkan perkenalan dengan bakal suaminya, Edi Khusyairi Ab. Kadir, 34, adalah permulaan segalanya dalam paintball, tidak dinafikan sukan lasak tersebut menjanjikan kepuasan tersendiri.

"Saya memang teruja apabila dapat mengenali sukan paintball. Sebelum ini, memang tidak kenal langsung sukan ini. Ini semua kerana tunang saya membawa saya ke sini sehingga saya berpeluang mencuba permainan yang serba lasak ini.

"Tarikan sukan paintball ini bukan sahaja kerana ia satu sukan yang lasak, tetapi kerana ia mementingkan nilai-nilai yang diterapkan dalam satu pasukan.

"Setiap pasukan atau unit boleh terdiri daripada ahli keluarga, rakan sepejabat mahupun kenalan yang mempunyai minat dan misi yang sama, sekali gus mengeratkan perhubungan,"katanya yang akan pergi melihat tunangnya mengajar paintball pada masa lapang.

Wanita berusia 30 tahun ini juga memberitahu sukan tersebut begitu mendebarkan, tetapi dalam masa yang sama ia dapat mengurangkan tekanan di tempat kerja.

"Pertama kali saya fikirkan permainan ini macam membosankan tetapi setelah bermain sekali, memang puas kerana permainan ini mampu mengasuh kepimpinan semasa permainan berlangsung, di samping merupakan satu bentuk aktiviti fizikal.

"Cubalah dulu, baharulah tahu,"pesannya ringkas kepada orang ramai yang masih belum pernah merasai pengalaman bermain sukan paintball.

Berbelanja besar

Wujud sejak 15 tahun lalu, sukan paintball sebenarnya bukan sesuatu yang baru di negara ini.

Memilih untuk melakukan aktiviti ini seminggu sekali bersama tunang, Nisha atau nama sebenarnya, Nik Shahriah Nik Dir juga menganggap sukan ini unik kerana permainannya penuh strategi.

Kata Nisha, ketajaman fikiran serta kepantasan membuat strategi dan bertindak merupakan ciri penting dalam sukan penuh mencabar ini.

"Dua elemen ini yang menyebabkan sukan paintball cukup popular dan pasti ramai jatuh cinta apabila sudah mencubanya.

"Memang diakui sukan paintball akan menguji banyak aspek dalam diri seseorang terutama keberanian dan kebijaksanaan mengatur strategi.

"Semasa berada di dalam gelanggang, kita umpama berdepan hidup atau mati kerana satu kecuaian sahaja akan mengundang padah kepada pasukan,"katanya.

Aura sukan paintball ini memang sudah merebak kepada semua orang walaupun kos peralatan khasnya boleh mencecah ribuan ringgit dalam memburu kepuasan.

Namun, bagi Nisha dia tidak kisah jumlah wang yang perlu dibelanjakan, asalkan dia benar-benar puas bermain sukan paintball yang disukainya itu.

"Saya sendiri tidak pasti sudah berapa banyak wang yang habis tetapi kemahiran paintball saya semakin baik setiap hari.

"Tunang saya memang banyak mengajar walaupun dia melarang saya mengikuti sebarang perlawanan dan hanya memberi kebenaran untuk saya bermain paintball di masa lapang,"katanya.

Bagi Nisha yang sudah menggemari sukan paintball turut menolak anggapan bahawa sukan atau permainan lasak itu hanya untuk golongan tertentu sahaja.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved