Sabtu, 15 Februari 2014

Utusan Online - Feminin


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Feminin


Koleksi paling premium

Posted: 14 Feb 2014 11:13 AM PST

Oleh MERAN ABU BAKAR
Gambar ZAKARIA IDRIS

NIAT baik Hijabers Inc Couture bagi memasarkan pakaian muslimah yang menepati syariah akhirnya terlaksana apabila kini butik ini merupakan antara pemborong dan memiliki butik muslimah yang dikenali.

Gembira dengan pertambahan butik muslimah di Malaysia, namun sesetengah daripadanya tidak menepati syariah kerana terdapat fesyen pakaian yang tidak sesuai seperti lengan baju yang tidak cukup panjang, jarang, baju yang ketat di bahagian dada atau punggung dan sebagainya.

Tidak berhasrat memperlekehkan rekaan orang lain, niat Hijabers Inc Couture cuma untuk menyediakan pakaian muslimah yang lebih elok dan sesuai.

Bermula dengan menjual kepada pemborong dan peniaga di Pusat Borong GM Klang sejak dua tahun lalu, butik itu kini memberi peluang kepada muslimah yang ingin mencari pakaian yang bersesuaian dengan membuka sebuah butik di Wangsa Melawati.

Diimport dari luar negara, fesyen pakaian yang terdapat di sini adalah seperti jubah, blaus, skirt yang sengaja dibuat longgar dan labuh. Turut disediakan adalah selendang lebar dan panjang serta tudung yang sedia boleh dibawa untuk bersolat (bahagian dagu bertutup).

Apa yang menarik ialah Hijabers Inc Couture mempunyai koleksi baju yang paling premium, iaitu kapas bambu yang belum lagi dikeluarkan oleh mana-mana butik di Malaysia. Keistimewaan baju kapas bambu ini ialah selesa, lembut, tidak panas walaupun tebal serta tidak melekat di badan.

Baju yang dibuat labuh ini dan berpotongan kembang boleh dipakai bersama skirt labuh atau seluar panjang. Rekaan sebegini boleh dipakai sama ada ke pejabat, membeli-belah, bercuti atau bersiar-siar. Bagi mereka yang pernah memakai pasti akan terasa amat selesa.

Koleksi premium ini boleh didapati dalam lapan warna polos yang menarik. Perincian jahitan di bahagian hadapan baju dijahit tangan.

Selain itu, butik ini turut mempunyai siri denim, iaitu jubah berpotongan yang dibuat daripada fabrik denim lembut. Terdapat tiga warna menarik, iaitu hitam, biru muda dan biru gelap yang sesuai untuk golongan berusia di antara 25 hingga 45 tahun.

Amat menjaga kualiti jahitan, Hijabers Inc Couture hanya mengeluarkan lima koleksi terbaru pada setiap bulan. Ini bagi memberi banyak pilihan kepada penggemar fesyen muslimah yang juga ingin mencari fesyen terbaru. Rekaan yang pernah dikeluarkan tidak akan diulang semula bagi menjaga nilai eksklusif. Harga bagi setiap rekaan juga tidak dijual mahal dan mampu dimiliki.

Selain dijual secara borong dan runcit, koleksi fesyen butik ini turut boleh diperoleh secara dalam talian.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved