Isnin, 6 Januari 2014

Utusan Online - Megabait


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Megabait


Apple tawar iPad dengan cip khas

Posted: 05 Jan 2014 09:42 PM PST

Pengguna peranti pintar Apple pastinya tidak sabar dan sentiasa menunggu sebarang gajet baharu yang dikeluarkan oleh pengeluar terbabit yang mana jenamanya telah kukuh dipasaran.

iPad dan iPhone sentiasa menerima keluarga baharu dengan tujuan memberi lebih banyak pilihan kepada pengguna tegar jenama Aplle.

Pengguna tegar segmen tablet pastinya teruja dengan pelancaran ipad iPad Air dan iPad mini yang sekali gus memperkukuhkan rangkaian produk berkenaan di pasaran serta mampu memenuhi kehendak dan permintaan mereka mereka.

Penampilan iPad Air yang masih mengekalkan paparan 10 inci mampu memberi kepuasan kepada pengguna yang obses kepada elemen paparan selain mudah dibawa ke mana-mana dengan beratnya dianggarkan 43 peratus lebih ringan berbanding 450 gram berbanding berat yang lama.

Pada masa sama, ketebalannya juga turut dikurangkan sehingga 20 peratus selain disertakan dengan cip A7 rekaan Apple bagi memberikan kelajuan yang setanding serta fungsi rangkaian 4G Evolusi Jangka Panjang (LTE) turut didatangkan dalam model tersebut.

iPad mini pula didatangkan kepada mereka yang menggemari tablet lebih kecil berbanding biasa, iaitu satu lagi keluaran terbaru Apple mungkin menjadi pilihan kerana saiznya kecil.

Lebih menakjubkan, iPad Mini ini tampil lebih baik dengan binaan paparan skrin retina berdefinisi tinggi (HD) berkeupayaan resolusi 2048 x 1536 piksel.

Selain itu, sebanyak 3.1 juta piksel digunakan bagi menghasilkan imej memukau yang turut disokong menyokong pemproses M7 dan cip A7 khas daripada Apple.

Dengan saiz paparannya yang berukuran 7.9 inci serta paduan pemproses dan paparan mantap, peranti tersebut i pasti sesuai untuk mereka yang inginkan peneman yang lebih kecil.

Mereka yang berminat, kunjungi sahaja ke kedai kedai jualan berhampiran kerana kedua-duanya telah berada di pasaran dan bagi pengguna yang ingin mendapatkan maklumat lanjut boleh layari laman web www.apple.com.

Asus tampil Transformer baharu

Posted: 05 Jan 2014 09:42 PM PST

ASUSTEK Computer Malaysia Sdn.Bhd. (ASUS) sekali lagi tampil memperkenalkan produk terbaharu iaitu Transformer Book T300 berukuran 13.3 inci dengan paparan definisi tinggi penuh (full HD).

Komputer riba yang dikuasakan oleh pemproses Intel Core generasi keempat itu turut dilengkapi dengan Windows 8 untuk prestasi lancar serta kecekapan tenaga hayat baterinya yang cemerlang mampu bertahan sehingga lapan jam.

Dibina lebih besar dengan reka bentuk logam dengan kekemasan sentuhan, papan kekuncinya yang mempunyai penyambungan dok magnetik berfungsi bagi memudahkan tablet dipasang dan dibuka daripadanya.

Selain itu, komputer riba tersebut turut diperhebatkan dengan binaan kamera depan berdefinisi penuh 720p dan 1080p belakang ditambah dengan pembesar suara stereo berteknologi audio SonicMaster untuk bunyi yang jelas dan kuat.

Kini Transformer Book T300 boleh didapati di pasaran dengan harga pengenalan RM3,399 dengan dua tahun jaminan.

Bagi mereka yang berminat untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai komputer riba terbaharu daripada Asus ini boleh layari kaman web www.asus.com/my.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved