Isnin, 6 Januari 2014

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Anggota polis maut dirempuh lori

Posted: 06 Jan 2014 10:32 PM PST

MACHANG 7 Jan. - Seorang anggota polis maut selepas kereta Proton Waja miliknya terlibat dalam kemalangan membabitkan tiga buah kenderaan di kilometer 33 jalan Kota Bharu- Kuala Krai dekat sini pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 6.30 pagi itu, mangsa, Koperal Che Yusoh Ismail, 51, maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan tangan.

Ketika kejadian, mangsa bersama ieterinya, Suraya Elia, 50, dalam perjalanan ke tempat bertugas di Balai Polis Machang sebelum dirempuh oleh sebuah lori yang datang dari arah bertentangan

Ketua Polis Daerah Machang, Deputi Supritendan Che Malek Bedot berkata, siasatan awal mendapati lori berkenaan telah terbabas ke laluan bersebelahan sebelum merempuh kereta mangsa di bahagian kanan.

Katanya, kejadian itu menyebabkan lori terbabit melintangi jalan sebelum dirempuh oleh sebuah lagi kenderaan jenis Toyota Unser yang datang dari arah Kota Bharu. - UTUSAN ONLINE

Bas persiaran terbalik, 24 cedera

Posted: 06 Jan 2014 08:22 AM PST

SEPANG 7 Jan. - Seramai 24 penumpang cedera selepas bas yang dinaiki mereka terbabas dan terbalik di Kilometer 27.9 Lebuh Raya Utara-Selatan, di sini petang semalam.

Dalam kejadian pukul 7.02 petang itu, bas yang dipandu seorang lelaki berusia 30-an dalam perjalanan dari Klang menghala ke Johor Bahru dipercayai hilang kawalan akibat tayar kenderaan tersebut pecah.

Timbalan Ketua Polis Daerah Sepang, Deputi Supritendan Zaldino Zaludin berkata, akibat kejadian itu, bas tersebut terbabas dan menyebabkannya terbalik di tepi jalan.

"Enam penumpang serta seorang penumpang warga emas yang turut tercedera dan mengalami sakit dada telah dikejarkan ke Hospital Putrajaya bagi mendapatkan rawatan.

"Seramai 17 lagi penumpang yang mengalami cedera ringan hanya mendapatkan rawatan di tempat kejadian oleh pasukan perubatan daripada Hospital Putrajaya dan Serdang," katanya ketika dihubungi.

Menurutnya, pemandu bas tidak mengalami apa-apa kecederaan dan akan diambil keterangan berhubung kejadian itu.

"Dalam kejadian ini, kita turut dibantu oleh pasukan peronda lebuh raya ELITE 8, anggota Unit Tindakan Cepat Trafik (UTC), pihak perubatan hospital Putrajaya dan Hospital Serdang serta Bomba dan Penyelamat Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA)," katanya lagi. - UTUSAN

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved