Isnin, 20 Januari 2014

Utusan Online - Megabait


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Megabait


Skrin lebar enam inci

Posted: 19 Jan 2014 10:36 PM PST

Dengan 1.3 juta pengguna seluruh dunia ketika ini, Nokia tidak pernah berganjak daripada komitmennya memberi sesuatu yang terbaik sejajar dengan namanya sebagi antar pelopor teknologi telefon bimbit.

Bertitik tolak daripada usaha pengukuhan nama sedia ada dengan gabungan jenama Microsoft, rangkaian generasi Lumia terus diperhebatkan dengan kehadiran keluarga baharu 1320.

Siri baharu ini tampil dengan skirn lebih besar enam inci pada harga rendah.

Ciri ciri terkini yang diperkenalkan antaranya Nokia Camera dan Nokia Storyteller, dan juga pengalaman pemetahan global dan perkhidmatan lokasi HERE selain layari muzik percuma dengan Nokia Mix Radio

Muncul di pasaran selepas kejayaan Lumia 1520, Nokia melihat perlunya mengembangkan inovasi dengan menampilkan pengalaman Lumia dan terbaharu daripada Windows pada harga yang berpatutan kata Pengurus Negara Malaysia dan Brunei Dick Yoong, Country

"Dengan skrin lebih lebar , dan reka bentuk menarik dan kehebatan pengalaman imej Nokia Lumia 1320 adalah pelengkap portfolio Windows Phone," katanya.

Dengan aplikasi terkini, terbaik daripada Nokia, dan sokongan Microsoft serta komunikasi Evolusi Jangka Panjang (LTE), pengguna merasai pengalaman dengan skrin besar tersebut .

Dengan permainan video mudah diakses, Zinio membawa pengalaman penggunaan skrin besar manakala Moli Player memberi menawarkan keseronokan menyaksikan filem kegemaran.

Storan percuma 7GB SkyDrive memberi ruang yang banyak untuk menyimpan aplikasi dalam kad mikro SD .

Melihat banyak kandungan pada satu masa tidak begitu merumitkan kerana bila kembali kepada skrin utama ruangan ketiga membolehkan pengguna melihat kandungan penting sepintas lalu

Nokia Lumia 1320 juga menawarkan keseronokan kepada penggunanya memanfaatkan kecanggihan pengalaman teknologi pengimejan.

Nokia Storyteller menjadikan cerita anda seperti realiti dipaparkan pada skrin enam inci dengan diintegrasikan kepada peta dan imej dengan maklumat lokasi HERE kepada perjalanan bergambar secara kreatif pada peta.

Aplikasi Creative Studio pula membolehkan pengguna menyunting gambar secara mudah dan menjadikannya seolah-olah realiti dengan penapis berbeza atau kesan warna

Dengan ciri-ciri yang ditawarkan pada Nokia Lumia 1320 pengalaman melayari muzik dengan Nokia MixRadio tanpa perlu penambahan dan langganan serta muat turun muzik kesukaan anda

Model ini juga menawarkan sistem navigasi dan perkhidmatan pemetaan terbaik di dunia dengan dan menampilkan kemudahan pencarian yang lebih mudah dengan gabungan HERE Drive, dan HERE Maps selain HERE yang tersedia dalam Store.

Dengan pengemaskinian skrin Nokia Glance, pengguna boleh melihat pada skrin tunggu sedia termasuk notifikasi, panggilan tidak berjawab serta e-mel.

Nokia 1320 bakal berada di pasaran bermula 17 Januari lalu di sekitar Lembah Klang sebelum ke seluruh negara seminggu kemudian.

Tawaran pelbagai peranti

Posted: 19 Jan 2014 10:36 PM PST

SYARIKAT pembangun perkakas audio dan komputer, Logitech baru-baru ini menawarkan rangkaian peranti khusus untuk pengguna yang memerlukan teman untuk gajet mereka.

Pembesar suara berkembar Bluetooth Z600 direka dengan bentuk yang menarik dilihat mampu melengkapi aksesori Mac serta komputer Ultrabook.

Memandangkan trend masyarakat masa kini yang gemar menggunakan alat-alat lain di sisi komputer, Z600 boleh disambungkan sehingga kepada tiga alat pada masa yang sama melalui Bluetooth sekali gus membolehkan pengguna menikmati muzik dan audio dari peranti yang berlainan pada satu masa.

Dengan lengkungan lembut, kemasan fabrik serta warna-warna kontemporari, pembesar suara berkembar ini menyempurnakan lagi penampilan pengguna.

Z600 direka bentuk untuk melengkapi objek seni menggunakan bentuk, bahan dan warna yang bersesuaian dengan ruang kehidupan moden selain melengkapkan pendamping kepada peranti atau komputer riba Ultrathin.

Bagi fon telinga UE 900 yang menapis gangguan bunyi luar pula menggunakan teknologi monitor telinga professional dalam UE.

Peranti ini mensasarkan golongan pendengar muzik yang mahukan bunyi terbaik dalam setiap perincian dan julat frekuensi serta memberi keselesaan dengan kualiti terbaik.

UE Mobile Boombox pula merupakan pembesar suara mudah alih yang dihubungkan ke telefon pintar atau tablet dan muzik atau audio boleh dikawal sehingga 50 kaki pergi.

Memandangkan kedua-dua peranti tersebut sering digunakan dalam satu masa yang sama, pengguna boleh menyambungkan telefon dan tablet dalam slot paling kerap digunakan.

UE Mobile Boombox direka untuk memberikan satu pengalaman bunyi menakjubkan di samping bahan pembuatannya yang memberikan tekanan bertenaga selain selesa untuk dipegang.

Tetikus khas untuk permainan video tanpa wayar, G602 merupakan tambahan baru kepada keluarga G Logitech yang mampu bertahan sehingga 250 jam dalam mod penuh manakala lebih 1400 jam penggunaan pada mod permainan.

Peranti ini juga merupakan tetikus tanpa wayar pertama yang menggunakan teknologi sensor Zero Tech eksklusif Logitech G Delta yang menawarkan sehingga 2,500 kepekaan DPI.

Bagi mereka yang mempunyai iPad mini pula, papan kekunci Ultrathin khusus untuk iPad mini sudah tentu akan menepati keperluan dari segi kemudahan dan perlindungan.

Peranti ini menawarkan pengalaman menaip lebih ringan menerusi papan kekunci yang dihubungkan ke iPad melalui Bluetooth.

Direka dengan bentuk papan kekunci yang ringan dan nipis sudah tentu sesuai serta melengkapi folio mobiliti iPad mini.

Bagi mereka yang bermnta untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai rangkaian Logitech, layari laman web kepada www.logitech.com/my atau www.facebook.com/LogitechMalaysia.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved