Isnin, 20 Januari 2014

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Ahli perniagaan dakwa diri 'Sultan Melaka' dibebas

Posted: 20 Jan 2014 11:03 PM PST

MELAKA 21 Jan. - Ahli perniagaan yang mendakwa dirinya "Sultan

Melaka" hari ini dibebaskan dengan jaminan polis setelah ditahan pada 14 Januari lepas bagi membantu siasatan mengikut Akta Hasutan berhubung dakwaannya itu.

Timbalan Ketua Polis Melaka, Datuk Shah Gzali Khan Shahadat berkata, Noor Jan Tuah dibebaskan selepas tahanan reman ke atasnya tamat hari ini.

"Kes masih dalam siasatan terutamanya berkenaan dakwaannya mendapat surat pengesahan daripada ICJ (Mahkamah Keadilan Antarabangsa), yang kita perlukan kerjasama daripada Pejabat Peguam Negara untuk pastikan dakwaan itu benar atau tidak.

"Kita akan mohon bon mahkamah bagi memastikan beliau tidak menganjurkan majlis atau aktiviti berkaitan kesultanan sehingga siasatan ini selesai," katanya ketika dihubungi Bernama di sini, hari ini.

Noor Jan, 57, ditahan pada 10.50 pagi di Jeti Anjung Batu Umbai, Jasin

sebelum sempat menaiki bot ke Pulau Besar untuk melakukan aktiviti bersama-sama 'pengikutnya'.

Pada Rabu lepas, polis mendapat kebenaran Mahkamah Majistret untuk menahan reman ahli perniagaan itu selama empat hari dan mendapat kebenaran daripada mahkamah sama untuk menyambung reman selama tiga hari lagi pada Sabtu lepas.

Shah Gzali Khan berkata, pihak polis boleh memanggil Noor Jan pada bila-bila masa untuk siasatan lanjut. - BERNAMA

Mayat wanita ditemui

Posted: 20 Jan 2014 06:19 PM PST

DARO 21 Jan. - Mayat seorang wanita ditemui semasa operasi mencari dan menyelamat mangsa bot panjang karam yang memasuki hari keempat hari ini.

Menurut Ketua Bahagian Ketenteraman Ibu Pejabat Polis Daerah Matu Daro, Inspektor Raja Mahadi Raja Mahmudin, mayat berkenaan ditemui kira-kira pukul 9.02 pagi.

Katanya, mayat berkenaan belum dapat disahkan identitinya sehingga pengecaman oleh waris mangsa yang masih hilang.

Sehingga semalam, dua daripada 27 orang terlibat dalam kejadian bot panjang yang karam Sabtu lalu belum ditemui iaitu Madini Akim, 55, dan Ebong Rais, 60. - UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved