Rabu, 8 Januari 2014

Utusan Online - Keluarga


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Keluarga


Jiwai perkahwinan

Posted: 07 Jan 2014 08:48 PM PST

Oleh NORAZMAN AMAT

PEMBUKA tirai 2014, semua orang mengharapkan yang terbaik dalam menjalani kehidupan tahun baharu. Itulah yang sebenarnya dituntut Islam sebagaimana sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: Sesungguhnya orang yang paling berjaya ialah orang yang hari ini lebih baik dari semalam dan orang yang gagal adalah orang yang hari ini lebih teruk dari semalam. Manakala orang yang terpedaya ialah orang yang hari ini sama dengan semalam. (riwayat Bukhari dan Muslim)

Bercerita tentang perubahan sikap, azam atau apa jua perkara yang berhubung kait soal penghijrahan dalam kehidupan, suka bagi saya untuk berkongsi pengalaman sebagai seorang kaunselor tentang ragam kehidupan manusia. Ada kalanya dalam banyak sesi yang dikendalikan, saya tidak pernah terfikir betapa hal yang remeh pada tanggapan saya, akhirnya menjadi satu isu yang besar dalam sesebuah keluarga.

Namun ingin saya maklumkan segala kisah yang dipaparkan dalam ruangan ini akan menggunakan nama samaran demi menjaga etika sebagai seorang kaunselor. Cuma saya mengharapkan, kisah yang diceritakan bukan untuk menjadi bahan bacaan semata-mata dan berlalu begitu sahaja sebaliknya dijadikan iktibar untuk memperbaiki kelemahan yang ada. Saidina Ali r.a pernah menyebut, "Beruntunglah orang yang hari ini lebih baik dari semalam, rugilah orang yang sama keadaannya hari ini dengan semalam dan celakalah orang yang hari ini lebih teruk dari semalam."

Wangian lelaki, wanita

Posted: 07 Jan 2014 08:48 PM PST

Wangian untuk lelaki dan wanita tidak dapat dipisahkan. Memakai wangian yang digemari menjadikan seseorang lebih yakin dengan d untuk berhadapan dengan orang di sekelilingnya.

Bersempena ketibaan tahun baru 2014, jenama minyak wangi terkenal, S.T Dupont dari Paris memperkenalkan dua wangian untuk wanita dan lelaki.

Kedua-dua wangian ini diinspirasikan dari kota Paris yang penuh dengan gaya mewah, elegan dan penuh keghairahan,

Menariknya, botol minyak wangi ini juga termasuk dalam edisi terhad yang direka berdasarkan intepretasi jalan asal 58 Avenue Montaigne yang menampilkan gaya elegan.

Untuk wangian lelaki, botol direka dalam versi yang menampilkan lebih bergaya dan penuh ghairah dengan warna hitam dan emas.

Sementara untuk wanita rekaannya lebih nampak romantik, segar dan kewanitaan dengan hiasan flora di bahagian botolnya.

Bagi wangian lelaki, bauannya menggunakan kayu-kayan dan rempah-ratus seperti kayu manis, buah pelaga dan bunga cengkih yang menyegarkan.

Bagi koleksi wanita pula menggunakan bau-bauan seperti flora dan fauna yang segar seperti bunga mawar dan anggur. Harga untuk koleksi 58 Avenue Montaige ini RM293 (wanita) dan RM268 (lelaki).

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved