Rabu, 29 Januari 2014

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Kes rogol, liwat budak tiada unsur perkauman - Polis

Posted: 29 Jan 2014 10:22 PM PST

Oleh AZIZI MAJID

JOHOR BAHRU 30 Jan. - Polis menegaskan kejadian seorang budak berusia 10 tahun di Bakri, Muar yang dirogol dan diliwat oleh seorang penjenayah kelmarin tidak melibatkan unsur perkauman.

Ketua Polis negeri, Datuk Mohd. Mokhtar Mohd. Shariff berkata, siasatan awal mendapati penjenayah berkenaan yang berjaya ditahan berada di bawah pengaruh dadah.

"Saya minta orang ramai tidak menyebarkan khidmat pesanan ringkas (SMS) yang berunsur hasutan atau mengambil tindakan di luar batasan. Biar polis siasat kes ini sepenuhnya," katanya dalam sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Johor di sini hari ini.

Beliau berkata, pihaknya kini sedang menyiapkan kertas siasatan untuk diserahkan kepada Timbalan Pendakwa Raya bagi tindakan selanjutnya.

Akhbar hari ini melaporkan nasib malang menimpa seorang budak perempuan berusia 10 tahun apabila diperlakukan secara kejam oleh seorang lelaki yang merogol, meliwat dan memaksa mangsa melakukan seks oral.

Kejadian berlaku pukul 1.30 petang ketika mangsa dalam perjalanan menunggang basikal berseorangan menggunakan jalan pintas ke sebuah sekolah agama di Bakri sebelum dipaksa menaiki kereta suspek berusia 37 tahun itu. - UTUSAN ONLINE

Bengkel terbakar: 100 kereta musnah

Posted: 29 Jan 2014 10:19 PM PST

Oleh ZULHISHAM ISAHAK

MUAR 30 Jan. - Kira-kira 100 buah kereta dan sebuah bengkel kereta dan lori musnah dalam satu kebakaran membabit kerugian kira-kira RM1 juta di pekan Parit Bakar, di sini hari ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 9.30 pagi itu tiada kemalangan jiwa berlaku. - UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved