Ahad, 17 November 2013

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


Penduduk Naples berkumpul bantah tindakan mafia

Posted: 17 Nov 2013 09:14 AM PST

NAPLES, Itali 18 Nov. - Kira-kira 30,000 penduduk berkumpul mengadakan demonstrasi walaupun dalam keadaan hujan lebat, di sini semalam kerana membantah tindakan kumpulan mafia yang menghasilkan pencemaran udara.

Kesemua mereka melaungkan slogan Tidak kepada Camorra yang merujuk kepada mafia Neapolitan dan sebilangan mereka membawa gambar sanak keluarga yang dilaporkan meninggal dunia akibat kanser.

Penduduk tempatan menggelarkan zon antara Naples dan Caserta sebagai Tanah Terbakar atau Segitiga Kematian kerana menghasilkan bahan buangan toksik yang dihasilkan daripada bahan buangan. - AFP

Afghanistan: Pekerja hilang ditemui mati dipancung

Posted: 17 Nov 2013 09:12 AM PST

KABUL 18 Nov. - Enam mayat pekerja yang meninggal dunia dan dipercayai hilang dua hari lalu ditemukan dalam keadaan dipancung di selatan wilayah Kandahar, semalam.

Menurut jurucakap polis wilayah Kandahar, Zia Rahman, kesemua pekerja itu diculik sebelum di pancung oleh kumpulan militan Taliban.

Kesemua mereka merupakan pekerja di kawasan pembinaan di wilayah ini dan dalam perjalanan ke tempat lain di wilayah Zabul, dua hari lalu sebelum dipercayai hilang. Kesemua mereka akhirnya ditemukan dalam keadaan dipancung di daerah Shahr-e-Safa pagi semalam," ujarnya. - DPA

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved