Khamis, 14 November 2013

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Ahli kumpulan 'Tuhan Harun' diarah serah diri - KPN

Posted: 14 Nov 2013 11:34 PM PST

JOHOR BAHRU 15 Nov. - Polis akan terus menjalankan siasatan terperinci terhadap kumpulan ajaran sesat 'Tuhan Harun' yang dipercayai terbabit dalam kes pembunuhan Ketua Pegawai Penguat Kuasa Agama, Bahagian Penguatkuasaan Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), Ahmad Raffli Abdul Malik selain dibimbangi terbabit dengan kegiatan militan.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, pihaknya bagaimanapun enggan membuat sebarang spekulasi berhubung perkara itu sebaliknya akan memberikan tumpuan sepenuhnya kepada hasil siasatan.

"Masih terlalu awal untuk kita cakap mereka terlibat dengan militan tetapi kita akan berikan keutamaan khas kepada kes ini. Kita akan siasat secara terperinci dan tidak mahu buat sebarang spekulasi sehingga kes selesai," katanya kepada pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Johor, di sini hari ini.

Dalam kejadian Ahad lalu, Ahmad Raffli maut ditembak dari jarak dekat oleh seorang lelaki tidak dikenali di hadapan rumahnya di Indera Mahkota 2, Kuantan, Pahang.

Kejadian yang berlaku pukul 1.55 petang itu menyebabkan mangsa yang berumur 49 tahun mati di tempat kejadian akibat terkena dua das tembakan di bahagian dada.

Mengulas mengenai kes pembunuhan Ahmad Raffli, Khalid berkata, siasatan sedang berjalan dan pihaknya sedang giat menjalankan usaha mengesan ahli kumpulan ajaran sesat terbabit bagi membantu siasatan.

"Waran tangkap sudah dikeluarkan dan kita sedang mengesan mereka selain arahan supaya menyerah diri dan melaporkan diri di Pejabat Agama Islam Pahang serta Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pahang.

"Sehingga kini hanya tiga sahaja pengikut kumpulan itu sudah menyerah diri tetapi kita akan mencari mereka ini, kemungkinan juga mereka berada di negeri-negeri lain," katanya. - UTUSAN ONLINE

Polis giat usaha buru penjenayah bunuh pelancong

Posted: 14 Nov 2013 11:32 PM PST

JOHOR BAHRU 15 Nov. - Polis kini sedang giat memburu kumpulan suspek yang terlibat dalam kes tembak mati seorang lelaki warganegara Taiwan di Pulau Pom-Pom, Semporna, Sabah awal pagi tadi.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar yang mengesahkan kejadian tersebut memberitahu, pihaknya juga sedang berusaha mengesan isteri mangsa yang dipercayai diculik dalam kejadian itu.

Bagaimanapun, beliau enggan mengulas lanjut tentang kejadian itu.

Dalam kejadian pukul 1 pagi itu, mangsa ditemui mati dipercayai akibat ditembak sekumpulan lelaki, manakala isterinya didapati hilang dipercayai diculik oleh kumpulan berkenaan. - UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved