Khamis, 24 Oktober 2013

Utusan Online - Sukan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Sukan


Chong Wei ketuai kemaraan di Terbuka Perancis

Posted: 24 Oct 2013 12:33 PM PDT

KUALA LUMPUR 25 Okt. - Pemain perseorangan negara, Datuk Lee Chong Wei mengetuai kemaraan ke pusingan suku akhir Siri Super Terbuka Perancis 2013, selepas menang pusingan kedua semalam dengan menewaskan pemain India, Ajay Jayaram 21-18, 21-18 di Stadium Pierre de Coubertin, Paris.

Chong Wei yang merupakan pemain pilihan pertama kejohanan hanya memerlukan 45 minit untuk menunjukkan jalan keluar kepada pemain India tersebut sekali gus menempah slot ke suku akhir dan akan bertemu pemain Thailand, Boonsak Ponsana.

Sementara itu, turut cemerlang ialah beregu lelaki negara, Koo Kien Keat-Tan Boon Heong yang mengenepikan cabaran beregu Jerman, Michael Fuchs-Johannes Schoettler 21-19, 21-19 dan mereka akan bertemu pasangan, England, Chris Adcock-Andrew Ellis.

Turut mara ke suku akhir ialah satu lagi pasangan beregu lelaki, Hoon Thien How-Tan Wee Kiong yang mengalahkan gandingan Hong Kong, Chan Yun Lung-Lee Chun Hei 21-18 21-18. Mereka akan bertemu pasangan Korea Selatan, Lee Yong Dae-Yoo Yeon Seong esok di peringkat suku akhir.

Beregu campuran, Chan Peng Soon-Goh Liu Ying yang juga pilihan kelima kejohanan juga mudah mengenepikan pasangan England, Chris Langridge-Olver Heather, 21-18, 21-17 seterusnya akan menentang pilihan pertama dari China, Zhang Nan-Zhao Yunlei hari ini. - UTUSAN ONLINE

Serang Gladiators habis-habisan

Posted: 24 Oct 2013 12:04 PM PDT

Oleh YATIMIN ABDULLAH
utusankelantan@utusan.com.my

Bojan Hodak

KOTA BHARU - Pengendali Kelantan, Bojan Hodak tidak akan terpengaruh dengan perang saraf Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang positif mampu bangkit pada aksi separuh akhir kedua Piala Malaysia di Stadium Sultan Muhammad IV, malam ini.

Hodak sebaliknya mahu pemainnya memberi tumpuan penuh bagi memastikan Kelantan mara ke pentas akhir buat kali ketiga dalam tempoh empat tahun.

Justeru, beliau akan mempertaruhkan barisan terbaik bagi menyekat kebangkitan ATM.

Di sini bukan lagi kedudukan 50-50 (untuk menang) kerana kami mempunyai sokongan yang kuat dan segala-galanya disebabkan Kota Bharu adalah gelanggang kami, tetapi saya ingin tegaskan sebaik sahaja wisel dibunyikan, kami akan menyerang habis-habisan.

Semua pemain kini berada pada tahap terbaik dan bebas daripada kecederaan. Keadaan tersebut memudahkan tugas saya membuat perancangan terbaik bagi menghadapi tentangan ATM," katanya kepada Utusan Malaysia, semalam.

Hodak berkata, meskipun mempunyai kelebihan dua gol, pasukannya tetap turun dengan misi memburu gol awal.

Katanya, jaringan awal amat penting buat Red Warriors untuk menyekat sebarang kebangkitan ATM.

Selain memburu tiket akhir, kami mahu melunaskan hutang selepas Kelantan dimalukan dengan kekalahan kepada ATM pada aksi liga April lalu. Saya tidak mahu peristiwa 13 April itu berulang malam esok (ini).

Sudah pasti perlawanan ini akan berbeza, terutama apabila kedua-dua pasukan mahu mencari kemenangan untuk ke final," ujarnya.

Hodak bagaimanapun tetap menghormati ATM dan mahu pemainnya berwaspada dengan taktikal yang bakal digunakan pihak lawan pada perlawanan tersebut.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved