Jumaat, 4 Oktober 2013

Utusan Online - Pemotoran


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Pemotoran


Ducati buka 4 pusat jualan baharu

Posted: 04 Oct 2013 11:40 AM PDT

Model memperagakan model baharu motosikal Ducati yang dilancarkan di Kuala Lumpur, semalam. - UTUSAN/ASWAD YAHYA

KUALA LUMPUR 4 Okt. - Next Bike Sdn. Bhd. (Next Bike) pengedar jenama motosikal Ducati merancang membuka empat buah pusat jualan baharu dengan nilai pelaburan kira-kira RM4 juta.

Naib Presiden Bahagian Dua Roda Naza, Datuk Nik Danial Nik Mahmood berkata, ketika ini, Ducati hanya mempunyai tiga pusat jualan iaitu di Petaling Jaya, Taman Tun Dr. Ismail dan Sungai Buloh, Selangor.

"Empat pusat jualan berkenaan bertaraf 4S (jualan, pameran, servis dan alat ganti) dengan purata pelaburan sebanyak RM1 juta untuk sebuah cawangan.

"Kawasan yang sedang dirancang adalah di Pulau Pinang, Kuching di Sarawak, Johor dan Sri Hartamas di sini kerana permintaan semakin meningkat di kawasan-kawasan itu," katanya kepada pemberita selepas melancarkan dua varian terbaharu Ducati di sini hari.

Dua varian terbaharu tersebut dari model Ducati Diavel iaitu Diavel Strada GP Edition dan Diavel Stripe.

Diavel Strada GP Edition mempunyai satu pilihan varian sport.

Diavel Strada GP Edition dan Diavel Stripe dijual pada harga RM114,888 dan RM116,888, manakala varian sport Diavel Strada GP Edition pula berharga RM124,888.

Beliau berkata, setakat ini , Next Bike telah menjual 550 buah motosikal model Diavel meliputi varian Cromo, Carbon dan AMG edisi di terhad di pasaran tempatan.

"Model Diavel merupakan salah satu model paling popular Ducati sejak diperkenalkan Pameran Motosikal Antarabangsa Milan 2010.

"Diavel 2013 menawarkan kuasa dan gaya yang cukup mengagumkan dengan enjin berkuasa 163 hp, tiga mod pemanduan dan sistem kawalan tarikan Ducati," jelasnya.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved