Sabtu, 12 Oktober 2013

Utusan Online - Megabait


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Megabait


Galaxy Note3 dan Gear

Posted: 12 Oct 2013 05:15 AM PDT

PENYELARASAN di antara Galaxy Note 3 dan Gear memberikan satu lembaran baru dunia komunikasi.

IDAK mahu lagi menoleh ke belakang, jenama telefon pintar nombor satu dunia Samsung terus melancarkan produk baharu untuk tatapan pengguna seluruh dunia.

Baru-baru ini, sequel bagi model telefon pintar Note dilancarkan dengan nama Galaxy Note 3 yang memberikan sedikit penambahbaikan yang pastinya lebih menarik dan menghiburkan pengguna.

Paparan lebih besar dimuatkan pada telefon ini berbanding model sebelum ini dengan 5.7 Super AMOLED Plus yang ternyata memberi gambaran resolusi penuh (Full HD) yang jelas dan mengagumkan.

Ia turut didatangkan dengan sistem operasi terbaharu Android iaitu JellyBean 4.3 dan disokong pula dengan kelajuan 2.3 Ghz Quad Core yang pastinya tidak menghampakan pengguna.

Fungsi utama pembuatan telefon ini adalah menggabungkan ciri tablet dan telefon pintar dalam sebuah gajet ternyata berhasil dengan sistem yang dimuatkan.

Bukan sahaja memudahkan kerja-kerja seharian, bahkan juga ciri-ciri interaktif yang disediakan membolehkan pengguna menggunakan telefon ini ke tahap optimum sesuai dengan fungsinya.

Bagi pengguna Note, sudah pasti fungsi Stylus Pen menjadi idaman mereka. Pada model kali ini, pen tersebut boleh melakukan tugas lebih daripada menulis.

Aplikasi Air Command dengan menggunakan Stylus Pen membolehkan pengguna pergi ke menu-menu utama dengan hanya menghalakan mata pen ke arah skrin Note 3.

Fungsi membaca tulisan, memotong gambar, menghantar mesej dan segalanya boleh dilakukan menerusi telefon pintar hibrid ini dengan mudah dan pantas.

Selain itu, Samsung turut memberikan penambahbaikan pada kameranya dengan 13 megapiksel yang semestinya memberikan rakaman gambar mengagumkan.

Panggilan video kamera di hadapan turut ditingkatkan dengan kamera 2 megapiksel bagi paparan lebih jelas dan memuaskan.

Bagi peminat Samsung Galaxy Note, model kali ini dikatakan mampu memberi nilai kepada wang yang dilaburkan dengan pelbagai fungsi menarik.

Model pertama jam tangan pintar

Dalam pada itu, selari dengan pelancaran Note 3, Samsung turut memperkenalkan model pertama jam tangan pintar yang diberi nama Samsung Galaxy Gear.

Jam tangan ini boleh diselaraskan bersama Note 3 untuk membuat dan menjawab panggilan telefon, selain fungsi lain yang tidak kurang menarik.

Rekaannya yang eksklusif dan nampak mewah memberikan satu cita rasa sepadan kepada pengguna yang ingin tampak elegan dengan memakai jam berkenaan.

Fungsi aplikasi simpanan gambar turut disertakan selain S Voice untuk memberi arahan kepada jam pintar tersebut.

Walaupun fungsinya dianggap menarik dan rekaan yang bergaya, harga yang ditawarkan tidak sepadan dengan fungsi yang tidak seberapa itu.

Tetapi jika fungsinya ditambahkan lagi serta boleh disambungkan dengan model-model lain telefon Samsung, ia agak berbaloi untuk peminat telefon dan gajet keluaran Samsung.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved