Rabu, 9 Oktober 2013

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


Eropah harus belajar daripada kejadian kapal karam di Itali

Posted: 09 Oct 2013 10:14 AM PDT

PARIS 10 Okt. - Negara-negara Eropah harus mengambil tauladan daripada kejadian kapal karam yang membawa pelarian di Itali tempoh hari dan mula melakukan kerjasama bagi mengelakkan daripada kejadian sama berulang kembali.

Justeru, Presiden Perancis Francois Hollande mencadangkan supaya satu polisi dapat diwujudkan di antara negara-negara Eropah bagi membendung perkara ini.

"Kesatuan Eropah harus melakukan sesuatu dan tidak hanya berpeluk tubuh melihat lebih banyak kematian berlaku kepada pendatang asing tanpa izin ini yang kebanyakannya cuba lari daripada peperangan, kata Hollande. - AGENSI

Pervez tamatkan hukuman tahanan di rumah

Posted: 09 Oct 2013 10:13 AM PDT

RAWALPINDI 10 Okt. - Bekas Presiden Pakistan, Pervez Musharraf dibenar meninggalkan Pakistan untuk terbang ke Dubai selepas mahkamah memerintahkan supaya beliau menamatkan hukuman tahanan di rumah.

"Pegawai penjara akan tiba di rumah untuk membawa beberapa barangan keperluan sebelum beredar meninggalkan negara ini, sejurus selepas mereka mendapat arahan daripada mahkamah rendah.

"Pervez akan diterbangkan ke Dubai esok apabila segala urusan berkaitan syarat perundangan dilengkapkan, kata peguam Pervez, Ahmed Raza Kasuri. - REUTERS

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved