Khamis, 3 Oktober 2013

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


Pakar senjata kimia mula laksanakan resolusi PBB

Posted: 03 Oct 2013 11:14 AM PDT

DAMSYIK 4 Okt. - Sembilan pakar senjata yang ditugas untuk melaksanakan resolusi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) bagi memusnahkan senjata kimia milik Syria memulakan tanggungjawab mereka hari ini, dengan menuju ke satu lokasi yang tidak diketahui, lapor jurugambar AFP.

Dua hari selepas tiba di Damsyik, pakar-pakar dari Pertubuhan bagi Pencegahan Senjata Kimia (OPCW) itu menaiki tiga buah kenderaan milik PBB.

Mereka merupakan sebahagian daripada 19 pakar senjata yang tiba di sini kelmarin untuk menyelia pelaksanaan resolusi PBB, yang mengarahkan Syria supaya memusnahkan senjata kimia milik negara itu. - AFP

Kakitangan kedutaan Rusia di Libya dipindahkan

Posted: 03 Oct 2013 11:14 AM PDT

MOSCOW 4 Okt. - Rusia akan memindahkan kesemua kakitangan kedutaannya termasuk ahli keluarga mereka di Libya hari ini, ekoran serangan ke atas kedutaan tersebut oleh penunjuk perasaan kelmarin.

Kesemua yang terlibat dilaporkan akan dibawa pulang ke Rusia.

Menteri Luar Rusia berkata, keputusan itu diambil selepas Menteri Luar Libya memaklumkan bahawa pihak berkuasa tidak lagi dapat menjamin keselamatan mereka di negara Arab tersebut. - REUTERS

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved