Ahad, 15 September 2013

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


Obama beri amaran kepada Presiden Iran berhubung isu nuklear

Posted: 15 Sep 2013 10:10 AM PDT

WASHINGTON 15 Sept. - Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama berkata, beliau dan Presiden baharu Iran Hassan Rowhani kini saling berhubung.

Dalam satu temubual yang ditayangkan di berita ABC hari ini, Obama turut memberi amaran bahawa keenggan pihaknya melakukan serangan ke atas Syria tiada kaitan dengan usaha AS untuk menghalang penggunaan bom nuklear di Iran.

Beliau juga mengesahkan menghubungi Rowhani dan percaya drama penggunaan senjata kimia oleh Syria menunjukkan bahawa cara diplomatik akan berhasil jika ianya disertakan dengan tindakan ketenteraan. - AFP

Tiga pengikut Syiah dipenjara atas kesalahan cuba membunuh polis

Posted: 15 Sep 2013 10:08 AM PDT

DUBAI 16 Sept. - Mahkamah Bahrain menjatuhkan hukuman penjara selama 10 tahun kepada tiga orang penganut fahaman Syiah yang disabitkan atas kesalahan cuba membunuh pegawai polis pada bantahan anti-kerajaan.

Jaafar Ali, Hussain Mansur dan Mustafa Abdulkarim telah didakwa cuba membunuh tiga orang polis `dengan sudah dirancang pada 16 Februari di perkampungan Syiah di Karzakan, barat laut Manama.

Pendakwa raya turut menuduh mereka memiliki senapang buatan sendiri, melakukan keganasan terhadap polis dan terlibat dalam bantahan yang tidak dibenarkan. - AFP

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved