Khamis, 12 September 2013

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


Mesir lanjut perintah berkurung

Posted: 12 Sep 2013 10:59 AM PDT

KAHERAH 13 Sept. - Presiden sementara Mesir, Adly Mansour, semalam melanjutkan tempoh perintah berkurung di negara ini kepada dua bulan sejak ia dikuatkuasakan pertengahan bulan lalu.

"Presiden Adly Mansour memutuskan untuk melanjutkan perintah berkurung hingga dua bulan lagi, kata jurucakap Presiden, Ehab Bedawy dalam satu kenyataan.

Tambahnya, keputusan itu dibuat berdasarkan perkembangan dan situasi keselamatan di negara ini. - AFP

EU tuntut jawapan Amerika berikutan dakwaan intipan data kewangan

Posted: 12 Sep 2013 10:58 AM PDT

BRUSSELS 13 Sept. - Kesatuan Eropah (EU) menuntut Amerika Syarikat (AS), semalam supaya mengadakan perbincangan bagi membuktikan sama ada perkhidmatan risikan sekutu kepada pertubuhan itu mengumpul maklumat daripada sebuah pangkalan data kewangan global di Belgium.

Pesuruhjaya EU bagi Hal Ehwal Dalam Negeri, Cecilia Malmstrom menerusi laman Twitternya berkata, beliau telah bercakap tentang perkara itu dengan rakan sejawatnya di AS dan melahirkan kebimbangannya tentang tindakan mengambil data kewangan oleh pihak perisikan Amerika.

"Susulan satu surat hari ini meminta nasihat di bawah perjanjian TFTP, kami memerlukan jawapan yang jelas dan memuaskan, katanya. - REUTERS

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved