Rabu, 11 September 2013

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


12 maut minum bahan tercemar di Pakistan

Posted: 11 Sep 2013 12:06 PM PDT

MULTAN 12 Sept. - Sekurang-kurangnya 12 orang maut akibat meminum minuman keras yang dicemari bahan toksik di tengah Pakistan, kelmarin.

Kejadian tersebut berlaku di pekan Rahim Yar Khan, di mana sekumpulan lelaki mengadakan parti dan meminum minuman keras terbabit.

Menurut ketua polis tempatan, Mohammad Yasin Gujjar, kebanyakan mangsa meninggal dunia akibat tidak mendapatkan rawatan di hospital dengan segera.

Pihak polis telah menyerbu beberapa kilang haram minuman keras dan menahan dua suspek berhubung kes tersebut," katanya. - AFP

Laporan serangan kimia Syria Isnin depan

Posted: 11 Sep 2013 12:05 PM PDT

KAHERAH 12 Sept. - Satu laporan pasukan penyiasat Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) berhubung serangan kimia di Syria, mungkin diperolehi pada awal minggu depan.

Menteri Luar Luxembourg, Jean Asselborn semalam berkata, menurut maklumat yang diperolehi, laporan siasatan kejadian tersebut akan disiarkan pada Isnin depan.

Asselborn sebelum ini mengemukan rayuan terhadap lima kuasa veto Majlis Keselamatan PBB untuk mencapai kata sepakat dalam menangani konflik di Syria yang berlanjutan hampir tiga tahun.

Luxembourg merupakan ahli bukan tetap Majlis Keselamatan PBB. - DPA

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved