Selasa, 11 Oktober 2011

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Budak 6 tahun maut didera

Posted:

Budak 6 tahun maut didera

Budak 6 tahun maut didera

Oleh RIZANIZAM ABDUL HAMID
pengarang@utusan.com.my


Rosmah Pemadi (kanan) menangis sambil memangku seorang lagi anaknya yang berusia 10 hari, selepas mengecam mayat Mohd. Firdaus Mad. Dan di rumah mayat Hospital Melaka, semalam.


MELAKA 11 Okt. - Kanak-kanak malang Mohd. Firdaus Mad. Dan, 6, yang meninggal dunia semalam dipercayai berpunca akibat didera bapa tirinya.

Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Supritendan Umar Ali Saifuddin Shaharudin berkata, mangsa meninggal dunia ketika menerima rawatan di Hospital Alor Gajah.

"Siasatan awal polis mendapati, kecederaan utama berlaku di bahagian paru-paru, serta bawah lapisan kulit badan.

"Kecederaan dialami mungkin akibat ditendang atau dipukul dengan objek tumpul," katanya sambil menambah kes disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Menurut Umar, ekoran itu, polis turut memberkas suspek penderaan itu yang juga bapa tiri mangsa ketika menghantarnya ke hospital, semalam.

Suspek berusia 37 tahun itu direman selama tujuh hari untuk membantu siasatan.

Dalam kejadian pukul 4.30 petang semalam, Mohd. Firdaus dihantar ke Hospital Alor Gajah oleh bapa tirinya itu dalam keadaan nazak sebelum meninggal dunia di hospital tersebut.

Full content generated by Get Full RSS.

Minuman keras, rokok RM185,177.44 dirampas

Posted:

Minuman keras, rokok RM185,177.44 dirampas

Minuman keras, rokok RM185,177.44 dirampas

KANGAR 11 Okt. - Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) Perlis merampas pelbagai jenis minuman keras dan rokok bernilai RM185,177.44 termasuk duti setelah menahan dua lori di Jalan Kampung Darat, Changlun, Kedah kelmarin.

Lori tersebut yang dipercayai membawa muatan itu dari Kompleks Bebas Cukai di Bukit Kayu Hitam ditahan di jalan berkenaan pada pukul 10.50 malam.

Pengarah KDRM Perlis, Mohd. Pudzi Man memberitahu, pada mulanya pihak Kastam merampas sebuah lori satu tan yang sarat dengan muatan 450 karet minuman keras dan 300 kartun rokok dalam sekatan di kawasan berkenaan.

"Selain rampasan tersebut, pihak kastam menahan pemandu lori berusia 28 tahun," katanya pada sidang akhbar di sini, hari ini.

Menurut beliau, pihaknya kemudian memeriksa sebuah lagi lori yang ditinggalkan di dalam parit di Kampung Binjal, Asunt, Changlun dan merampas 438 karet dan 25 kotak minuman keras.

Pemandu lori tersebut melarikan diri.

Kata beliau, kes tersebut akan disiasat mengikut Seksyen 135(1) Akta Kastam 1967 kerana membawa barangan tidak dibayar duti.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved