Isnin, 19 September 2011

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Bayi 23 hari antara tiga maut dalam kemalangan dua kereta

Posted:

Bayi 23 hari antara tiga maut dalam kemalangan dua kereta

Bayi 23 hari antara tiga maut dalam kemalangan dua kereta


NUR Asreen Khalil menatap gambar tunangnya, Khairul Azam Buhari bersama keluarga setelah pemuda itu maut dalam kemalangan di Batu Pahat, semalam.


BATU PAHAT 19 Sept. - Kegembiraan sepasang suami isteri menerima cahaya mata sulung sehari sebelum Aidilfitri lalu kini hanya tinggal kenangan apabila bayi yang baru berusia 23 hari itu maut bersama ibunya dalam kemalangan ngeri di sini hari ini.

Nahas kira-kira pukul 1 pagi di Kilometer 5.1 Jalan Muar-Yong Peng itu meragut tiga nyawa iaitu ibu yang masih dalam pantang, Azalina Mat Yassin, 26, bersama bayinya, Nor Afiqah Sumaiah dan seorang pegawai tentera berpangkat Kapten, Khairul Azam Buhari, 26.

Lebih memilukan, kemalangan itu berlaku ketika mereka dalam perjalanan dari Kelantan ke kediaman suami Azalina, Mohd. Hanizan Bahari, 28, di kuarters Kolej Kemahiran Tinggi Mara (KKTM) di Sri Gading di sini bersama ibu dan ibu saudaranya untuk meneruskan amalan berpantang.

Azalina, seorang guru di Sabah manakala suaminya bertugas sebagai pensyarah di KKTM. Kedua-dua mereka berasal dari Kampung Takang, Bachok, Kelantan.

Kejadian berlaku apabila kereta jenis Proton Waja dipandu Mohd. Hanizan bertembung dengan Perodua Kancil dipandu pegawai tentera yang terkorban itu.

Dipercayai kemalangan berlaku disebabkan salah sebuah kenderaan memasuki laluan bertentangan sehingga berlaku pertembungan.

Azalina maut di tempat kejadian manakala puteri tunggal mangsa, Nor Afiqah Sumaiah menghembuskan nafas terakhir di Hospital Batu Pahat kira-kira pukul 6 pagi ini.

Difahamkan, Kapten Khairul Azam bertugas di Kor Kejuruteraan Kem Tentera di Taiping, Perak dan disahkan meninggal dunia dalam perjalanan ke hospital.

Kejadian itu juga menyebabkan ibu mertua Azalina, Habsah Ab. Latiff, 58, dan Mohd. Hanizan mengalami kecederaan parah.

Sementara itu, bapa kepada anggota tentera yang terkorban, Bahari Ahmad, 56, memberitahu, mereka sekeluarga terkejut dengan pemergian Khairul Azam yang merancang untuk menamatkan zaman bujangnya dengan tunang, Nur Asreen Khalil, 26, hujung tahun ini.

Menurutnya, arwah yang berkhidmat dalam tentera sejak tiga tahun lalu, mengenali tunangnya yang berasal dari Temerloh, Pahang, sejak belajar di universiti.

Orang minyak dihantar ke hospital sakit jiwa

Posted:

Orang minyak dihantar ke hospital sakit jiwa

Orang minyak dihantar ke hospital sakit jiwa

KUALA LUMPUR 19 Sept. - 'Orang minyak' yang ditahan penduduk Taman Pinggiran Batu Caves kelmarin akan dimasukkan ke hospital sakit jiwa kerana tindakannya berbogel di hadapan rumah penduduk di kawasan perumahan itu awal pagi Sabtu lalu.

Tindakan itu dilakukan selepas siasatan polis mendapati lelaki tersebut kurang siuman dan tidak terlibat dalam kes jenayah.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Mohd. Adnan Abdullah berkata, siasatan pihaknya setakat ini mengesahkan lelaki berusia lingkungan 20-an itu kurang siuman.

Katanya, namun siasatan lanjutan dan pemeriksaan perubatan akan dilakukan terhadap lelaki tersebut.

Difahamkan, lelaki tersebut bukan sahaja muncul pada waktu malam dan bersilat di hadapan sebuah rumah penduduk di taman berkenaan.

Sebaliknya pada sebelah siang, dia kelihatan di beberapa kawasan berkenaan dalam keadaan bogel namun lari sebaik sahaja dihalau penduduk.

Malangnya, tindakannya yang mencurigakan dengan bersilat di hadapan seorang perempuan seperti pengamal ilmu hitam telah membuatkan dia dikejar dan dibelasah penduduk.

Pengamal perubatan tradisional semalam memaklumkan, orang minyak dikatakan penuntut ilmu hitam yang dipercayai perlu merogol 99 anak dara selain mengamalkan beberapa 'syarat dan pantang'.

Ini bagi membolehkannya memperoleh apa yang dihajati seperti kekuatan menakjubkan, kemewahan dan kekebalan.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved