Selasa, 15 April 2014

Utusan Online - Pendidikan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Pendidikan


Karnival Sekolah BSN 2014

Posted: 15 Apr 2014 12:32 PM PDT

KUANTAN 15 April - Bank Simpanan Nasional (BSN) hari ini menandatangani memorandum persefahaman (MoU) dengan enam sekolah di negeri ini untuk menganjurkan program Karnival Sekolah BSN 2014 bagi meningkatkan dana sekolah.

Sekolah yang terlibat ialah Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina (SRJKC) Kwang Hua, Kuantan; SRJKC Karak, Bentong; SRJKC Sungai Klau, Raub; Sekolah Kebangsaan (SK) Seri Biram, Pekan; SK LKTP Bukit Sagu, Kuantan dan SKJC Khai Mun Pagi, Bentong.

Pada majlis itu, BSN diwakili oleh Pengarah negeri, Badli Hamsan manakala lima sekolah berkenaan diwakili oleh guru besar masing-masing.

Yang turut hadir, Ketua Penolong Pengarah Sektor Pengurusan Sekolah Jabatan Pendidikan negeri, Nor Ahmad Abdul Rahim.

Badli berkata, BSN turut menaja sebanyak RM10,000 kepada pihak sekolah yang dipilih untuk menjalankan karnival serta pertandingan bakat dan mewarna yang turut diadakan pada hari tersebut.

BSN akan menaja RM5,000 untuk pihak sekolah melaksanakan karnival tersebut dan RM5,000 lagi sebagai hadiah wang tunai pertandingan yang diadakan.

Karnival sekolah ini akan berlangsung secara berperingkat sehingga 30 November ini. Sekolah yang terlibat juga telah mendapat kelulusan penuh daripada Kementerian Pendidikan untuk melaksanakan program ini," katanya.

Selain itu, katanya, inisiatif di bawah tanggungjawab sosial BSN itu juga dilaksanakan bertujuan untuk memperkasa tabiat menyimpan dalam kalangan pelajar sekolah.

Ini melalui beberapa aktiviti yang dilaksanakan seperti Kelab Penyimpan BSN, Kelab Penabung Muda (KPM) dan pertandingan simpanan pelajar BSN iaitu Skim Galakan Simpanan Pelajar (SGSP)," katanya.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved