Khamis, 6 Mac 2014

Utusan Online - Megabait


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Megabait


Kamera X-T1 terbaharu

Posted: 02 Mar 2014 09:41 PM PST

Penggunaan aksesori tambahan seperti lampu denyar mampu meningkatkan kualiti imej yang dirakam.

Sebagai peneraju dalam teknologi kamera canggih, Fujifilm Malaysia baru-baru ini memperkenalkan X-T1, kamera lensa boleh ubah terbaharu yang menampilkan Real Time Viewfinder terpantas di dunia dengan 0.005 saat masa susulan.

X-T1 merupakan rangkuman kendalian, dail mekanikal untuk ciri-ciri operasi ringkas gaya SLR dengan rekaan badan kamera kalis cuaca.

Ciri-ciri keistimewaan lain termasuk berkelajuan tinggi selain pembidik elektronik terbaharu X-T1 yang hampir setaraf dengan pembidik optikal, Revolusi Real Time Viewfinder.

Digabungkan dengan pandangan sudut luas yang unik bersama-sama magnifikasi tertinggi 0.77 kali pembidik elektronik X-T1 memberikan pengalaman merakam mengagumkan dengan hanya 0.005 saat masa susulan.

X-T1 menggunakan kedua-dua Pemproses EXR II dan sensor CMOS II X-Trans, mengawal penghasilan warna palsu dan juga moir dengan berkesan.

X-T1 juga mampu merakam sehingga lapan imej sesaat selain sistem pengesanan autofokus (AF) dan merupakan model pertama seumpamanya yang dapat diserasikan dengan kad memori SDXC UHS-II, membolehkan kepantasan merekod data sehingga dua kali ganda.

Dengan anggaran 80 titik halangan cuaca, menjadikan badan kamera berkenaan kalis debu dan air, memberikan perlindungan berkesan daripada kotoran dan lembapan.

Bagi mengiringi X-T1, Fujifilm turut melancarkan tiga lensa zum kalis cuaca pada 2014 dimulakan dengan pelancaran XF18-135mm pada bulan Jun.

Dua lagi lensa adalah XF16-55mmF2.8 R OIS WR dan XF50-140mmF2.8 R OIS WR.

Meneruskan tradisi seni pembuatan yang tiada bandingan, serta rekaan yang mendahulukan jurugambar, X-T1 menampilkan lima dail mekanikal pada bahagian plat atas, dua dail tetapan di depan dan belakang serta enam butang fungsi boleh ubah.

Fungsi dan tetapan dapat diperiksa dengan pantas tanpa perlu melihat LCD di belakang dan dail-dail disusun sempurna bagi memastikan fungsi kamera dapat ditetapkan tanpa perlu mengalihkan mata anda daripada pembidik.

Enam butang fungsi boleh ubah dan dua dail tetapan yang diletakkan di depan dan belakang memberikan kesempurnaan, mengubah apa-apa jua tetapan dengan pantas.

Nokia guna android

Posted: 02 Mar 2014 09:41 PM PST

Susunan NOOR DIANA AZIS

KESEMUA rangkaian keluarga X dikuasakan oleh pemproses Qualcomm Snapdragon.

NOKIA terus tampil menegaskan komitmennya dalam memberi peranti terbaik sejajar dengan pengaruhnya yang merupakan antara pelopor teknologi telefon bimbit pintar.

Pada Kongres Mudah Alih Dunia baru-baru ini, Nokia memperkenalkan lima peranti terbaharu termasuk dari keluarga Nokia X yang dikuasakan oleh aplikasi Android, perkhidmatan Microsoft serta perkhidmatan istimewa Nokia.

Menampilkan Nokia X, Nokia X+ dan Nokia XL yang menawarkan perkhidmatan Lumia dan Microsoft seperti Skype, OneDrive dan outlook.com diperkenalkan untuk memenuhi kehendak pengguna selain bersaing dengan pasaran pesat masa kini.

Rangkaian X menampilkan kualiti gagang telefon dengan antara muka berasaskan jubin yang diinspirasikan oleh keluarga Lumia sebelum ini.

Paparan skrin pula didatangkan dengan Fastlane yang membolehkan pengguna menukar aplikasi kegemaran mereka lebih lancar di samping mengakses Nokia Store dengan pantas.

Bagi Nokia X, telefon bimbit pintar ini dibina dengan saiz paparan empat inci IPS serta kamera tiga mega piksel.

Nokia X+ pula dioptimumkan untuk peminat-peminat multimedia yang kerap menikmati permainan video, muzik, gambar.

Lebih menarik, kedua-dua peranti ini boleh didapati dengan pelbagai pilihan warna iaitu hijau, merah, cyan, kuning, hitam dan putih.

Lain pula bagi Nokia XL yang dibina dengan saiz paparan lima inci dengan kapasiti kamera hadapan dua mega piksel dan lima mega piksel pada kamera belakang.

Kesemua rangkaian keluarga X dikuasakan oleh pemproses Qualcomm Snapdragon dengan pemproses dua teras selain disokong Dual SIM bagi memudahkan pengguna menukar kad SIM mereka.

Di samping itu, Nokia turut menaruhkan Asha 230 dan 220 yang merupakan peranti sentuh mampu milik serta selain menyediakan perkhidmatan Internet dengan aplikasi sosial.

Peranti tersebut menawarkan Asha Platform termasuk Fastlane yang memudahkan pengguna mengakses kepada aplikasi sosial popular seperti Line, WeChat and WhatsApp.

Dengan perisian yang dikemaskini, Asha 230 akan memperkenalkan storan awan sehingga tujuh giga bait di Microsoft OneDrive serta pilihan secara automatik pada masa akan datang.

Nokia turut memperkenalkan telefon bimbit data pada harga mampu milik iaitu Nokia 220, yang menyambungkan internet serta boleh dicapai di mana sahaja.

Dengan paparan skrin 2.4 inci serta pad kekunci kalis debu dan air, telefon bimbit pintar ini merupakan pilihan terbaik bagi mereka yang pertama kali menggunakan peranti untuk mengakses internet yang dimuatkan dalam pra pelayar Xpress.

Bagi mereka yang inginkan maklumat lanjut boleh layari www.nokia.com/about-nokia.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved