Ahad, 2 Februari 2014

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


Slovenia terjejas akibat cuaca buruk

Posted: 02 Feb 2014 09:44 AM PST

LJUBLJANA, 3 Feb. - Salji tebal dan hujan beku melanda beberapa kawasan di Slovenia sejak kelmarin, menyebabkan landasan kereta api terkandas dan menyebabkan 90,000 isi rumah terputus bekalan elektrik di seluruh Alpine, semalam.

Di kawasan Postojna, kira-kira 40 kilometer di selatan bandar Ljubljana, jana kuasa elektrik tersekat di pokok dan tidak dapat dibaiki kerana cuaca buruk yang berterus.

Ini merupakan bencana alam berskala besar," kata Perdana Menteri Alenka Bratusek selepas melawat kawasan Postojna semalam, sambil menyatakan kerajaan akan meminta bantuan daripada Kesatuan Eropah dalam menyediakan sebilangan besar penjana kuasa yang diperlukan. - AFP

Pekerja Coca-Cola berarak bantah penutupan kilang

Posted: 02 Feb 2014 09:42 AM PST

MADRID 3 Feb. - Beribu-ribu pekerja dari kilang minuman Coca-Cola di sini berarak semalam, membantah penutupan kilang pembuatan air minuman bergas tersebut yang menyebabkan 750 orang kehilangan pekerjaan.

Perancangan penutupan empat kilang tersebut dijangka menyebabkan 750 orang pekerja diberhentikan manakala 500 yang lain ditawarkan bekerja di lokasi lain.

Bulan lalu, syarikat itu berkata penutupan itu diperlukan bagi meningkatkan kecekapan operasi kilang dan pekerja pula berkata pemberhentian itu tidak wajar kerana syarikat mempunyai keuntungan. - AFP

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved