Jumaat, 14 Februari 2014

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Warga Vietnam diberkas cuba seludup dadah jenis syabu

Posted: 14 Feb 2014 10:53 PM PST

ALOR SETAR 15 Feb. - Seorang warga Vietnam yang cuba menyeludup lebih tiga kilogram syabu bernilai RM630,000 diberkas sebaik sahaja memasuki negara ini melalui Kompleks Imigresen, Bukit Kayu Hitam di sini, Rabu lalu.

Lelaki berusia 31 tahun itu ditahan anggota penguatkuasa Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM), sebaik selesai menjalani pemeriksaan imbasan di Unit Pemeriksaan Penumpang Laluan Bas dan Pejalan Kaki di kompleks itu, kira-kira pukul 4.40 petang.

Pengarah JKDM, Datuk Abd Aziz Abdul Latif berkata, apabila curiga dengan kandungan beg galas yang dibawa suspek, pihaknya telah melakukan pemeriksaan menyeluruh dan berjaya menemui kira-kira 3.3 kilogram disyaki dadah jenis syabu disembunyikan. - UTUSAN ONLINE

Kanak-kanak maut dirempuh gajah mengamuk

Posted: 14 Feb 2014 10:50 PM PST

Oleh AZRAN FITRI RAHIM

JELI 15 Feb. - Seorang kanak-kanak maut dan ibunya cedera parah akibat dirempuh gajah yang mengamuk di Bukit Perawas, Ayer Lanas dekat sini pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira 9 pagi itu, kanak-kanak yang belum diketahui nama itu meninggal dunia dalam perjalanan ke Klinik Ayer Lanas, manakala ibunya, Rezamawati Che Mat, 36, patah kaki kanan dan rusuk kiri.

Ekoran daripada itu, sepasukan anggota Jabtan Perhilitan Daerah Jeli dan polis telah dikerahkan ke tempat kejadian untuk mengesan haiwan liar itu.

Pada masa yang sama, satu pasukan khas dari Jabatan Perhilitan Kota Bharu turut diarahkan ke tempat kejadian untuk membantu gerakan mengesan dan menangkap gajah tersebut. - UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved