Selasa, 14 Januari 2014

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Polis tumpas sindiket curi motosikal

Posted: 14 Jan 2014 11:36 PM PST

BALIK PULAU 15 Jan. - Polis menumpaskan kumpulan curi motosikal, Geng Mayang dengan tertangkapnya lapan lelaki dalam beberapa serbuan di sekitar daerah ini baru-baru ini.

Difahamkan, Geng Mayang bergiat aktif mencuri motosikal di sekitar kawasan Bayan Baru, Bayan Lepas, Sungai Nibong dan Bukit Tengah di sini sejak 2010.

Timbalan Ketua Polis Daerah Barat Daya, Deputi Supritendan Lai Fah Hin berkata, suspek pertama berusia 18 tahun ditahan di sebuah rumah di Bukit Gedung, Bayan Baru 3 Januari lalu.

"Hasil soal siasat ke atas remaja itu, polis berjaya menahan tujuh lagi rakannya berusia antara 18 hingga 25 tahun di sekitar kawasan Mayang Pasir dan menemui semula lapan buah motosikal, lapan buah rangka motosikal dan pelbagai komponen yang telah dileraikan,'' katanya di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

Suspek terakhir kes samun M-16 diberkas

Posted: 14 Jan 2014 10:48 PM PST

Oleh SITI NURAZLINA JAMALUDIN

KOTA BHARU 15 Jan. - Setelah dua minggu diburu, suspek terakhir kes samun bersenjatakan raifal M-16 di sebuah kedai runcit di Tanah Merah dekat sini, akhirnya berjaya diberkas polis kelmarin.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, lelaki berusia 52 tahun itu ditahan di sebuah rumah di Taman Murni, Wakaf Bharu, dekat sini kira-kira pukul 8.30 malam.

Dalam serbuan tersebut, kata beliau, polis merampas dua laras senapang patah jenis Harrington dan Beretta serta sepucuk pistol tiruan jenis Glock.

Tambah Jalaluddin, pihak polis turut menjumpai 1,178 butir peluru jenis pelbagai jenis dan satu plastik cerah mengandungi peluru bebola plastik milik suspek dalam serbuan tersebut. - UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved