Isnin, 27 Januari 2014

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


PFM hulur sumbangan kepada Julie Dahlan

Posted: 27 Jan 2014 04:45 AM PST

Oleh ABD. AZIZ ITAR

YUSOF Haslam (dua dari kiri) menyampaikan sumbangan kepada Julie Dahlan sambil diperhatikan Freddie Fernandez (kiri) di Bukit Antarabangsa, Kuala Lumpur, hari ini.

KUALA LUMPUR 27 Jan. - Persatuan Penerbit Filem Malaysia (PFM) turun padang menghulurkan sumbangan wang tunai berjumlah RM5,000 kepada ahlinya yang juga penerbit serta pelakon filem era 1980-an, Julie Dahlan yang menghidap penyakit buah pinggang, kencing manis dan kataraks mata di kediamannya di Bukit Antarabangsa di sini.

Menurut Presiden PFM, Datuk Yusof Haslam, 60, sumbangan itu bagi meringankan beban Julie termasuk bagi membeli ubat-ubatan serta rawatan buah pinggang menggunakan mesin dialisis sebanyak tiga kali seminggu yang dijalani oleh pelakon filem Si Badul dan Wira Angkasa berusia 61 tahun berasal dari Batu Pahat, Johor itu.

"Ini adalah sumbangan PFM bagi meringankan beban Julie yang telah menjadi ahli persatuan ini sejak tahun 1987. Sebelum ini, saya sendiri juga telah menyumbangkan sumbangan peribadi saya sebanyak RM2,000 kepada Julie. Kami di PFM sentiasa cuba membantu sedaya upaya artis yang pernah menyumbangkan bakat mereka dalam bidang lakonan di negara ini.

Sebelum ini, PFM pernah menyumbangkan bantuan berbentuk wang tunai kepada Allahyarham Azean Irdawaty sewaktu menderita penyakit barah walaupun arwah bukannya ahli PFM. Kami bersimpati dengan Julie kerana menerbit dan berlakon filem adalah kerjaya tetapnya," katanya kepada para wartawan selepas majlis penyerahan sumbangan itu di sini, hari ini.

Yang turut hadir, Ketua Pegawai Eksekutif PFM, Pancha Nalliah atau Pansha dan Ahli Jawatankuasa PFM, Datuk Freddie Fernandez yang sudah lama mahu menghulurkan bantuan itu kepada pelakon terbabit sejak dia disahkan menghidap penyakit buah pinggang dan kencing manis pada April tahun lalu.

Sementera itu Freddie berkata, selain PFM, dia yang juga Presiden Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan) tidak ketinggalan menyalurkan bantuan kewangan kepada Julie atau nama sebenarnya Junaidah Dahlan sebanyak RM5,000 pada majlis Malam Amal Karyawan Seni anjuran persatuan itu pada 24 November lalu.

Sementara itu, Julie yang juga merupakan pemilik syarikat produksi Julie Dahlan Production berkata, dia terharu dengan ingatan serta sumbangan daripada PFM dan Karyawan itu.

Sungguhpun begitu ibu tunggal kepada tiga anak ini berkata, dia tidak mahu mengharapkan simpati orang lain sebaliknya tetap mahu bekerja bagi meneruskan kehidupannya seharian.

Saya masih ada bakat dan kepakaran dalam bidang penerbitan filem dan lakonan. Sebab itu saya cuma memohon kepada RTM supaya diberikan slot rancangan di TV1 atau TV2 agar saya dapat menerbit serta membekalkan rancangan seperti drama televisyen kepada stesen itu.

"Saya sudah pun menghantar permohonan itu pada September tahun lepas tetapi sehingga kini belum ada jawapan. Saya harap pihak-pihak yang berkenaan boleh membantu saya dalam hal ini.

Selain itu, saya juga telah menghantar surat rayuan kepada Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek bagi memberi saya ruang slot penerbitan rancangan-rancangan televisyen di stesen itu. Walaupun mata saya sudah tidak berapa nampak tetapi saya masih boleh bekerja dengan bantuan orang lain seperti anak saya, Hani," katanya. - UTUSAN ONLINE

Bob Lokman masih menerima rawatan di hospital

Posted: 27 Jan 2014 12:22 AM PST

Oleh ABD. AZIZ ITAR

KUALA LUMPUR 27 Jan. - Penulis lirik, pelakon, pelawak dan pengacara Bob Lokman yang menghidap penyakit jantung dan paru-paru berair masih berada dalam wad untuk pemeriksaan rapi doktor di Hospital Sungai Buloh di sini sejak dua bulan lalu.

Bob atau nama sebenarnya Mohd. Hakim Lokman, 49, berkata, keadaannnya buat masa ini adalah lebih baik berbanding beberapa bulan sebelum ini biar pun dia masih dalam pengawasan rapi doktor ekoran dua penyakit yang dihidapinya itu. - UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved