Isnin, 16 Disember 2013

Utusan Online - Megabait


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Megabait


Experia Z Ultra dengan LTE

Posted: 16 Dec 2013 06:54 AM PST

Oleh NOOR DIANA AZIS

Sistem operasi: Qualcomm Snapdragon 800.

Pemproses: Quad Core 2.2 giga bait.

Saiz: 6.4 inci.

Kamera: 8 mega piksel.

Storan: 16 giga bait.

Harga: RM2,199

DALAM usaha memenuhi kehendak pelanggan, Sony Mobile Communication (Sony) baru-baru ini telah melancarkan Xperia Z Ultra dengan varian Evolusi Jangka Panjang (LTE) bagi pasaran Malaysia.

Peranti yang terkenal dengan skrin definisi tinggi (HD) terbesar dengan saiz 6.4 inci itu turut menggunakan teknologi Triluminos di kuasakan oleh X-Reality bagi menghasilkan imej lebih jelas dan terperinci.

Tidak seperti telefon bimbit pintar lain, pengguna boleh menggunakan pensil atau pen untuk melukis dan menulis di atas skrin kerana Xperia Z Ultra tidak didatangkan dengan pen stylus.

Bagi menambahkan keselesaan dan gaya kepada pemilik, peranti ini dicipta dengan saiz senipis 6.5 milimeter dan seberat 212 gram.

Dijana oleh sistem pemprosesan Quad Core 2.2 Giga Herz (GHz) dengan storan dalaman sebesar 16 gigabit (GB), telefon bimbit pintar ini turut dilengkapi dengan kamera beresolusi lapan mega piksel (MP) di bahagian belakang dan du MP bagi kamera hadapan.

Xperia Z Ultra dengan LTE turut didatangkan dengan pek hiburan eksklusif yang memuatkan muzik dan filem selain pengguna boleh memuat turun sehingga enam filem secara percuma menerusi Movies Privilege yang boleh didapati melalui aplikasi Xperia Privilege dalam peranti.

Sebagai tanda penghargaan, bermula Oktober hingga Disember, pengguna yang membeli Xperia Z Ultra LTE ini akan menikmati tiga bulan muzik percuma menerusi aplikasi muzik media sosial Akazoo tanpa had.

Telefon bimbit pintar yang dijual pada harga runcit RM 2,199 ini sudah mula berada di pasaran dengan pilihan warna hitam, putih dan ungu.

Bagi mereka yang ingin mendapatkan maklumat lanjut mengenai Experia Z Ultra boleh layari laman web www.sonymobile.com.

Lenovo perkenal rangkaian komputer riba hibrid

Posted: 16 Dec 2013 06:54 AM PST

Petaling Jaya 24 Oktober 2013 - Pengurus Besar, Lenovo Malaysia, Khoo Hung Chuan (kanan) bersama Ketua Pengguna Lenovo Malaysia, Jimmy Chin (kiri) memegang produk baru Lenovo semasa di Majlis Pelancaran Produk terbaru dari Lenovo semasa di Damansara Utama , di sini hari ini. Gambar : MOHD AZIM ABD RAHMAN / PEMBERITA : DIANA (S&T)

VENDOR komputer peribadi, Lenovo, baru-baru ini memperkenalkan barisan peranti premium yang direka khas bagi memenuhi setiap tugasan dengan mempertingkatkan beberapa spesifikasi seperti ketahanan, kebolehpercayaan serta prestasi boleh dikawal.

Rangkaian tersebut yang dibarisi komputer riba siri Y iaitu Y410p dicipta khusus untuk memberi lebihan kuasa bagi penggunaan multimedia sama ada permainan video atau tontonan filem.

Mempunyai kelebihan dari segi grafik dengan NVIDIA GeForce, ia turut memuatkan sistem audio Dolby bagi memberi bunyi mengagumkan sekali gus mempersembahkan gabungan terbaik dalam memberi kepuasan kepada pengguna.

Selain itu, komputer riba ini turut dilengkapi dengan papan kekunci AccuType yang memperlihatkan padanan menarik dengan saiz paparan 14 inci beserta kamera web 720p definisi tinggi (HD).

Dikuasakan oleh pemproses Intel Core generasi ke-4, Y410p turut dilengkapi teknologi Hyper Threading daripada Intel.

Sebagai tambahan kepada rangkaian eksklusif ini, dua komputer riba siri S turut diperkenalkan dengan kelebihan ciri fizikal ideal selain paparan sentuhannya yang pelbagai serta prestasi grafik menarik.

Ultrabook S410p Touch yang merupakan antara contoh prestasi paparan terbaik turut dikuasakan oleh Intel Core generasi ke-4 dengan teknologi grafik NVIDIA GeForce namun dengan harga yang berpatutan.

Di samping itu, S210 Touch yang turut diperkenalkan sesuai bagi pengguna yang hanya mahukan perkara asas namun masih mengekalkan standard kualiti yang memuaskan.

Disokong oleh pemproses Intel Core generasi ke-3, sistem audionya masih mengekalkan teknologi Dolby dengan papan kekunci AccuType.

Bagi mereka yang meminati dan menginginkan peranti yang mempunyai skrin paparan luas, Miix 10 semestinya memenuhi kehendak anda.

Berukuran 10.1 inci, Miix 10 dikuasakan oleh sistem operasi Windows 8 terbaru selain dibina bersama papan kekunci yang mudah ditanggalkan bagi menukar mod tablet ke komputer riba penuh fungsi.

Dijana oleh pemproses Intel Atom dwi-teras dan Frafik definis tinggi (HD Graphics), tablet ini turut memberikan kepuasan warna yang terang serta pengalaman visual mengagumkan dengan paparan IPS sehingga 180 darjah sudut pandang.

Dengan hanya 580 gram, tablet ini pastinya memenuhi kehendak pengguna tidak kira golongan profesional mahupun pelajar.

Bagi mereka yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai kesemua produk terbaharu Lenovo, boleh layari laman web www.lenovo.com.

Y410p kini berada di pasaran dengan harga bermula RM3,199

S410p Touch kini berada di pasaran dengan harga bermula RM1,999

S210 Touch kini berada di pasaran dengan harga bermula RM1,699

Miix 10 berada di pasaran akhir November

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved