Isnin, 16 Disember 2013

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Status isteri bukan penghalang Farawahida terus menyanyi

Posted: 16 Dec 2013 02:07 AM PST

FARAWAHIDA

KUALA LUMPUR 16 Dis. - Penyanyi, Farawahida, 28, menganggap status sebagai isteri bukanlah penghalang untuknya terus bergiat aktif di dalam bidang seni.

Farawahida yang popular dengan lagu Tanpamu berkata, hidupnya kini lebih bermakna dengan kehadiran seorang suami yang memahami dan sentiasa mendorong kerjayanya sebagai seorang penyanyi.

"Suami sangat memahami kerjaya saya dan tidak pernah menghalang saya untuk terus aktif kerana itu adalah minat saya.

"Apa yang dia mahukan adalah agar saya bijak menjaga batasan sebagai isteri dan berdoa hubungan ini akan kekal hingga ke akhir hayat," katanya ketika dihubungi Utusan Online di sini hari ini.

Penyanyi hitam manis ini, selamat diijabkabulkan bersama pasangannya ahli perniagaan, Abdul Shukur Mohd. Zain, 29, dengan sekali lafaz pada pukul 10.30 pagi ini di Sentosa Villa Resort, Taiping, Perak.

Pasangan itu dinikahkan oleh Naib Kadi Air Kuning di Taiping, Ustaz Imanuddin Zakaria berwalikan bapa Farawahida, Razali Noordin dan majlis bersejarah itu turut disaksikan kenalan serta ahli keluarga terdekat kedua-dua mempelai.

Farawahida turut menerima mas kahwin sebanyak RM1,000, bersama dua bentuk cincin berserta tujuh dulang daripada pihak lelaki dan dibalas sembilan buah dulang hantaran.

Pasangan yang telah berkenalan selama lapan tahun itu akan mengadakan majlis persandingan di Dewan Majlis Perbandaran Taiping (MPT) pukul 8.30 malam ini. - UTUSAN ONLINE

Saya terkejut!

Posted: 16 Dec 2013 06:54 AM PST

AMIRUDDIN Othman menunjukkan gambar mesra pegawai penyiasat yang dijadikan bukti untuk membuka semula penyiasatan kes yang membabitkan isterinya bersama seorang pelakon yang dipercayai Adi Putra.

SAYA teruja dapat mengenali Adi Putra!" Satu jawapan jujur yang keluar daripada mulut Nooraida Abdul Mutalib, wanita yang mengaku dirinya diganggu oleh pelakon terkenal, Adi Putra. Perkenalan seminggu menerusi laman sosial Instagram membuatkan wanita berkenaan terus ingin mengenali lelaki yang dipercayai Adi Putra yang juga pelakon pujaannya itu.

Sebagai wanita biasa, pastinya apabila berkenalan dengan seseorang yang popular akan jadi teruja. Begitu juga dengan Nooraida. Kata-kata manis yang lahir daripada mulut seorang lelaki yang dikenalinya dan dipercayai Adi Putra itu membuatkan dia bertambah 'ghairah' untuk meneruskan perhubungan itu.

Nooraida mengakui dia cukup meminati aktor tersebut.

"Pada mulanya, saya dan lelaki berkenaan saling berhubung dan apabila dia mula menghantar gambar selfie, saya sangat teruja dan seronok.

"Apabila sudah lama sikit berhubung dengannya, kira-kira dua atau tiga hari kemudian, dia hantar pula beberapa gambar lucah dan individu dalam gambar itu dipercayai adalah dia, Adi Putra.

"Reaksi pertama saya apabila dia sudah sampai ke tahap menghantar gambar sebegitu peribadi, saya sangat terkejut.

"Saya jadi takut dan terus ambil keputusan untuk berhenti berhubung dengan lelaki berkenaan.

"Saya memang tidak menyangka dia sanggup berbuat demikian.

"Meskipun dia ada meminta maaf kepada saya atas tindakan keterlaluannya itu, saya tidak boleh terima. Saya ada mengirim gambar saya juga yang lebih berbentuk selfie dan tidaklah sampai kepada gambar yang tidak senonoh," katanya.

Sepanjang perkenalan itu kata Nooraida dia cukup berjaga-jaga dengan percakapan dan tingkah lakunya.

"Selepas berborak menerusi Whatsapp, lelaki yang dipercayai Adi itu terus menghubungi saya dan pandai memujuk saya serta orangnya sangat romantik," kata Nooraida tenang.

Nooraida dan suaminya, Amiruddin Osman, 56, mengadakan sidang akhbar menjelaskan keadaan sebenar mengenai kes terbabit pada Jumaat lalu.

Tidak berhenti daripada menjawab soalan media, Nooraida memberitahu, apabila timbul kontroversi berkenaan, pasti akan memberi kesan kepada kehidupannya.

Tetapi katanya, dia bernasib baik kerana ramai rakan-rakan yang memberikan sokongan serta meminta untuk bersabar dengan situasi yang dilalui.

"Tidak dapat dinafikan memang ramai yang akan menghentam saya kerana kontroversi ini. Namun begitu, saya tidak kisah dengan apa yang hendak orang kata, asalkan masih ramai yang menyokong saya," ujarnya.

Bagaimanapun, hasil siasatan polis mendapati tidak ada kes yang boleh disabitkan ke atas Adi Putra berhubung dakwaan Nooraida itu.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved