Sabtu, 2 November 2013

Utusan Online - Selatan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Selatan


Jadikan Deepavali medan erat hubungan seluruh masyarakat

Posted: 01 Nov 2013 11:27 AM PDT

SEREMBAN 1 Nov. - Perayaan Deepavali yang akan disambut oleh masyarakat India di negeri ini esok perlu dijadikan medan bagi mengakrabkan hubungan sesama ahli keluarga serta seluruh masyarakat dan jiran tetangga.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, pada masa yang sama segala perselisihan mahupun sengketa perlu ditolak ke tepi agar kehidupan lebih sejahtera dan progresif dapat dibina dalam sebuah masyarakat majmuk.

''Sebagai sebuah negara berbilang kaum, segala unsur perkauman perlu ditolak dan hormatilah perayaan setiap kaum demi memastikan keharmonian masyarakat berbilang kaum di Malaysia terus dikekalkan," katanya di sini hari ini.

Menteri Besar turut mengucapkan Deepavali kepada seluruh penganut agama Hindu serta mengajak seluruh rakyat bersama-sama memeriahkan perayaan itu.

Pada masa yang sama, beliau juga berharap perayaan itu dapat memberikan kesejahteraan kepada semua rakyat terutama di negeri ini.

''Saya berharap kaum India menjadikan perayaan ini sebagai kelangsungan generasi lalu dalam meneruskan kehidupan berkeluarga dan bermasyarakat dengan aman dan sejahtera.

''Mari kita bersama-sama memperkukuhkan persahabatan yang sedia terjalin sebagai rakyat di negara merdeka ini, selain memperkuatkan semangat bersatu padu yang diamalkan sebelum ini sebagai satu keluarga besar dalam sebuah negara bertuah ini,'' ujarnya.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved