Rabu, 13 November 2013

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Dua beranak rentung dalam kebakaran rumah teres

Posted: 13 Nov 2013 10:27 PM PST

IPOH 14 Nov. - Seorang ibu dan anak lelakinya maut apabila rumah teres dua tingkat yang didiami lebih 10 tahun di Jalan Devadason, Taman Ipoh di sini terbakar pagi ini.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Zon 1 Perak, Ruhisha Haris berkata ketika ditemui mayat si ibu Lau Yoke Yee, 75, dan anak lelakinya Stephen Loo Pei Yee, 41, telah 100 peratus melecur akibat terbakar namun tidak rentung.

"Mangsa pertama iaitu anak lelaki ditemui di bahagian tangga tingkat atas manakala mangsa kedua (ibu) ditemui di tepi bilik air di dalam kamar tidur utama," katanya kepada pemberita di tempat kejadian di sini.

Beliau berkata sejurus tiba pihaknya mendapati rumah berkenaan telah 90 peratus terbakar selain api di dalam rumah itu sudah berada pada tahap tiga, iaitu telah reda namun kebakaran masih berlaku.

Pihaknya juga mendapati bahagian dapur yang mempunyai sebuah bilik di rumah itu tidak terbakar dan kebakaran paling teruk didapati berlaku di bahagian tangga tingkat bawah kediaman terbabit, katanya.

Ruhisha berkata kebakaran itu dapat dikawal sepenuhnya pada pukul 8.35 pagi sebelum bahagian forensik jabatan itu memulakan siasatan.

Sebanyak dua jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Ipoh dan satu dari Simpang Pulai di sini dikejar ke tempat kejadian dengan 24 anggota serta tiga pegawai sebaik sahaja menerima maklumat pada 8.18 pagi, katanya.

Sementara itu, jiran mangsa, Wong Foo Sang, 63, berkata beliau terdengar beberapa kali bunyi letupan sebelum menyedari rumah jirannya itu yang terletak di sebelah kiri rumahnya terbakar.

"Saya keluar dan melihat jiran yang tinggal di hadapan rumah menjerit kebakaran, saya pun sedar sudah ada asap.

"Si ibu mempunyai masalah untuk bergerak dan anak lelakinya (bekas pekerja bank) dipercayai mengalami kemurungan. Beliau ada lagi seorang anak lelaki yang bekerja sebagai juruterbang dan tinggal di Singapura," katanya. - BERNAMA

OKT mati sebelum sebutan kes di mahkamah

Posted: 13 Nov 2013 10:25 PM PST

Oleh AZRAI MOHAMMAD

KUALA LUMPUR 14 Nov. - Seorang tahanan lelaki yang dalam perjalanan untuk sebutan kes di Mahkamah Majistret, Jalan Duta di sini mati setelah pengsan dalam trak Black Maria, pagi ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, tahanan berusia 49 tahun itu dikatakan pengsan di dalam trak Black Maria selepas dia bersama tahanan-tahanan lain dibawa keluar dari Penjara Sungai Buloh dekat sini kira-kira pukul 7 pagi ini.

"Setiba di lokap mahkamah, lelaki terbabit didapati sudah tidak bernafas dan pihak ambulans yang dipanggil untuk memberi bantuan mengesahkan tahanan itu sudah mati.

"Majistret turut dipanggil untuk pemeriksaan mengenai kejadian itu," katanya ketika dihubungi di sini.

Chin Wah berkata, tahanan tersebut dibawa ke mahkamah berkenaan untuk sebutan kes di bawah Seksyen 12(3) Akta Dadah Berbahaya setelah dituduh pada 14 Oktober lalu. - UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved