Ahad, 20 Oktober 2013

Utusan Online - Utara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Utara


Rokiah Bee Ketua Wanita UMNO Kepala Batas

Posted: 19 Oct 2013 12:47 PM PDT

KEPALA BATAS 19 Okt. - Ketua Wanita UMNO Cawangan Padang Benggali, Rokiah Bee Hassan dipilih sebagai Ketua Wanita UMNO Bahagian Kepala Batas yang baharu selepas menewaskan penyandangnya, Zabariah Wahab.

Rokiah Bee, 67, memperoleh 198 undi manakala Zabariah 167 undi dalam pertandingan satu lawan satu yang diadakan di Wisma UMNO di sini semalam.

Pengerusi Tetap Wanita UMNO bahagian itu, Saadiah Aziz mengumumkan keputusan tersebut sambil disambut dengan tepukan gemuruh oleh para perwakilan.

Katanya, sebanyak 370 perwakilan Wanita hadir pada pemilihan semula jawatan Ketua Wanita bahagian tersebut.

Yang turut hadir Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan UMNO negeri, Datuk Daud Taha; Setiausaha Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Musa Sheikh Fadzir dan Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan peringkat bahagian, Datuk Seri Yahaya Hamid.

Sebelum ini, pemilihan jawatan Ketua Wanita bahagian itu yang diadakan pada 12 Oktober lalu ditangguhkan selepas kedua-dua calon memperoleh jumlah undi sama.

Penyandang jawatan yang juga bekas Ahli Dewan Undangan (ADUN) Bertam, Zabariah dan Rokiah Bee masing-masing memperoleh 192 undi pada pemilihan tersebut.

Rokiah Bee yang juga bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Teluk Ayer Tawar berkata, dia bersyukur dengan kemenangan tersebut.

Beliau berkata, ini memberi peluang kepadanya untuk meneruskan transformasi kepemimpinan Wanita di bahagian itu.

"Saya mempunyai misi untuk memastikan UMNO terus relevan dan mendapat sokongan rakyat pada Pilihan Raya Umum Ke-14 nanti.

"Wanita juga mesti bersatu padu memberi sokongan kepada kepimpinan UMNO di sini," katanya ketika ditemui selepas pemilihan itu.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved