Rabu, 23 Oktober 2013

Utusan Online - Pemotoran


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Pemotoran


Pusat jualan McLaren

Posted: 23 Oct 2013 11:22 AM PDT

DUA orang model bergambar bersama kereta McLaren yang dipamerkan di pusat jualannya yang dilancarkan di Damansara, Petaling Jaya, semalam.

PETALING JAYA 23 Okt. - Pengeluar kereta sport mewah Britain, McLaren Automotive terus mengukuhkan kedudukannya di Asia dengan membuka pusat jualan ke-41 dalam tempoh dua tahun di Malaysia hari ini.

Pusat jualan bernilai lebih RM2 juta berkenaan dibuka di Mutiara Damansara menerusi pengedar eksklusif McLaren di Malaysia, Sime Darby Auto Britannia Sdn. Bhd. (Sime Darby Auto Britannia) yang merupakan anak syarikat Sime Darby Motor.

Pusat jualan baharu berkenaan merupakan yang ketiga tahun ini hasil kerjasama McLaren Automotive dengan Sime Darby Motor selepas Hong Kong dan Shanghai.

Pengurus Jualan, McLaren Automotive Asia, Sven J. Ritcher berkata, pasaran automotif di Asia merupakan pasaran terbesar dan paling pantas berkembang di dunia.

"Kami mempunyai perancangan yang besar dan mahu berkembang pantas di rantau ini. Oleh itu, kami mahu bekerjasama dengan rakan yang kompetitif dan terbukti keupayaannya.

"McLaren mahu berkembang melangkaui perlumbaan Formula 1 dengan memiliki kereta sport berprestasi tinggi terbaik di dunia," katanya pada sidang akhbar selepas majlis pelancaran berkenaan di Damansara dekat sini.

Yang turut hadir, Pengarah Urusan Sime Darby Motor, Dennis Ho, Pengarah Jenama Sime Darby Motor, Eau Chian Boon dan Pengarah Rekaan McLaren Automotive, Frank Stephenson.

Sempena dengan pembukaan berkenaan, sebuah kereta sport istimewa edisi terhad iaitu McLaren P1 turut dipamerkan, selain model McLaren 12C dan McLaren 12c Spider yang dijual pada harga bermula daripada RM2.036 juta.

McLaren P1 merupakan kereta sport hibrid legenda yang dinanti ramai dan hanya 375 buah dikeluarkan untuk pasaran di seluruh dunia.

Sementara itu, Dennis berkata, pusat jualan ini akan disokong dengan pusat penyelenggaraan McLaren yang terletak di Pusat Industri Temasya, Glenmarie yang dilengkapi dua ruang penyelenggaraan serta kakitangan yang berpengalaman.

"Kami juga sedia memberi perkhidmatan kepada pengguna kenderaan McLaren sedia ada ," jelasnya.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved