Rabu, 23 Oktober 2013

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


Aquino yakin tamatkan pemberontakan Islam

Posted: 23 Oct 2013 02:27 PM PDT

MANILA 24 Okt. - Presiden Filipina, Benigno Aquino menaruh keyakinan beliau mampu menamatkan pemberontakan pemisah Islam di wilayah selatan sebelum meletak jawatan pada 2016.

Kerajaan berharap untuk memeterai perjanjian damai akhir bersama Barisan Pembebasan Islam Moro (MILF) pada tahun ini, namun rundingan itu menjadi buntu.

Ketika menjawab satu soalan pada forum koresponden asing, sama ada beliau yakin dapat menyelesaikan proses itu menjelang pertengahan 2016, Aquino menjawab, `ya, dan menambah kata, beliau memilih kelewatan, berbanding perjanjian dibuat secara tergesa-gesa dan `cacat. - AFP

20 maut, bas terhumban gaung di Thailand

Posted: 23 Oct 2013 02:26 PM PDT

BANGKOK 24 Okt. - Sebuah bas pelancong yang membawa penganut Buddha warga emas terhumban ke dalam gaung di utara Thailand, semalam mengakibatkan sekurang-kurangnya 20 penumpangnya maut, manakala 16 lagi cedera.

Menurut jurucakap polis, Kolonel Somdet Tosporn, ketika kejadian, mangsa dalam perjalanan pulang selepas menghadiri satu majlis keagamaan.

``Bas terjatuh ke dalam gaung sedalam 10 meter. Saya tidak boleh mengesahkan punca kemalangan tetapi jalan itu agak bengkang bengkok, katanya, sambil menambah kata, tiada warga asing dipercayai berada di dalam bas tersebut. - AFP

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved