Selasa, 1 Oktober 2013

Utusan Online - Pemotoran


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Pemotoran


Volvo buka pusat edaran di Gebeng

Posted: 01 Oct 2013 11:19 AM PDT

Oleh SHAHRINNAHAR LATIB
ekonomi@utusan.com.my

Mats Nilsson (dua dari kiri) dan Bengt Carlsson (empat dari kiri) menyerahkan replika kunci kepada dua pelanggan Volvo, pada majlis pembukaan rasmi pusat pengedaran Volvo Malaysia di Kawasan Perindustrian Gebeng, Kuantan, Pahang, semalam.

KUANTAN 1 Okt. - Pengedar kenderaan trak, Volvo Malaysia Sdn. Bhd. (Volvo) telah membuka pusat pengedarannya di Kawasan Perindustrian Gebeng di sini sebagai salah satu strategi untuk meningkatkan jualan khususnya di Pantai Timur, Malaysia.

Pengarah Urusan Volvo Malaysia, Mats Nilsson berkata, syarikatnya memilih untuk membuka pusat pengedaran yang menawarkan khidmat servis, jualan dan alat ganti itu Kuantan kerana bandar ini merupakan hab pengangkutan utama bagi kawasan pantai timur.

"Dalam tempoh lima tahun akan datang, Pahang akan cepat membangun dengan dipacu perancangan oleh Majlis Pembangunan Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECERDC).

"Justeru, kita perlu menonjol selari dengan peningkatan permintaan terhadap pengangkutan," katanya pada Majlis Pembukaan Pusat Pengedaran Volvo di sini hari ini.

Pembukaan pusat pengedaran ke-11 di negara ini telah dirasmikan oleh Duta Sweden ke Malaysia, Bengt Carlsson.

Katanya, pusat pengedaran dan servis yang dibina dalam tapak seluas 2.2 hektar yang berada di bawah Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECER) adalah pelaburan strategik dalam memberi perkhidmatan terbaik kepada pelanggan.

"Dengan kos RM7 juta, pusat ini bukan saja menyediakan perkhidmatan servis kepada pemilik trak atau kenderaan berat, malah, menyediakan ruang rehat selesa kepada pelanggan serta bilik tidur kepada mereka yang ingin bermalam di sini.

"Dengan adanya pusat pengedaran baru yang lengkap dan komprehensif ini akan berupaya memberikan pelanggan kami servis dan penyelesaian pengangkutan yang diperlukan," katanya.

Menurut beliau, syarikatnya juga akan memperuntukan sebanyak RM75 juta bagi tujuan pelaburan dalam beberapa tahun akan datang untuk memperkukuhkan jenama itu di negara ini.

Katanya, pelaburan itu membabitkan pembukaan pusat perkhidmatan pelanggan baru serta menaik taraf premis pengedaran sedia ada dimiliki mereka.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved