Selasa, 10 September 2013

Utusan Online - Pemotoran


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Pemotoran


Varian terbaharu Ford Fiesta 1.5 liter

Posted: 10 Sep 2013 11:04 AM PDT

FORD Fiesta 1.5 liter menampilkan jeriji lebih garang dan bakal dilancarkan ke pasaran Malaysia pada 28 September ini.

KUALA LUMPUR 10 Sept. - Sime Darby Auto Connexion Sdn. Bhd. (Auto ConneXion), sayap perniagaan automotif Kumpulan Sime Darby yakin pengenalan varian terbaharu Ford Fiesta 1.5 liter akan terus memacu jenama Ford di negara ini.

Pengurus Serantau, Operasi Eksport dan Pertumbuhan Ford Asia Pasifik, David Westerman berkata, sejak pengenalan dua varian enjin Ford Fiesta pada 2010 iaitu 1.4 liter dan 1.6 liter, lebih 10,000 unit telah terjual.

Menurutnya, pencapaian tersebut merupakan lonjakan sebanyak 82 peratus daripada segi jualan, menjadikan Ford Fiesta antara 10 model paling laris di Malaysia.

Katanya, varian terbaharu Ford Fiesta dalam versi sedan dinamakan Fiesta Titanium dan coupe Fiesta Sport akan ditawarkan pada harga atas jalan (termasuk insurans) RM88,000 seunit.

"Matlamat kami dengan Ford Fiesta terbaharu ini ialah membawa sebuah kereta yang popular kerana penjimatan bahan api, prestasi dan personaliti, untuk menjadikannya lebih bagus.

"Varian terbaharu ini menampilkan rupa luaran yang diperkemaskan dan teknologi pintar yang menepati sasaran pembeli golongan muda hari ini," katanya pada sesi pandu uji bersama wartawan pemotoran di sini hari ini.

Difahamkan, pengenalan varian 1.5 liter ini juga menandakan Ford akan menamatkan model 1.6 liter dan pengumuman penuh mengenainya akan dibuat pada majlis pelancaran rasmi pada 28 September ini di Kampus Kolej Taylor di Subang Jaya dekat ini. - JOHARDY IBRAHIM

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved