Ahad, 1 September 2013

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Suami isteri maut antara 3 maut nahas kereta-van

Posted: 01 Sep 2013 10:39 PM PDT

BESUT 2 Sept. - Pasangan suami isteri antara tiga maut dalam kemalangan membabitkan sebuah kereta Kancil dan van Nissan Venette di Km88, Jalan Kuala Terengganu-Kota Baharu dekat Kampung Gong Penaga, Jabi di sini semalam.

Ketua Polis Daerah Besut Supt Kamaruddin Mohd Zakaria berkata anak tunggal pasangan itu yang berumur empat bulan Mohd Iqbal Jefri patah tangan kanan dan kini dirawat di Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu.

Beliau berkata ibu bayi itu Rubiah Ismail, 37, meninggal dunia di tempat kejadian manakala suaminya Jefri Othman, 38, dan pemandu van itu Ng Piah Huat, 67, meninggal dunia semasa dirawat di Hospital Besut.

Katanya kemalangan kira-kira 2.50 petang itu dipercayai berlaku apabila van dipandu Ng dari arah Kuala Terengganu yang gagal memotong sebuah kenderaan bertembung dengan kereta Kancil dipandu Jefri dari arah bertentangan.

Menurutnya akibat rempuhan kuat menyebabkan ketiga-tiga mereka tersepit dalam kenderaan masing-masing dan polis mendapatkan bantuan anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Jerteh untuk mengeluarkan mereka.

Katanya kemalangan itu menyebabkan kesesakan jalan raya lebih sejam.

Beliau berkata pasangan itu dari Blok J, Perkampungan Cenderawasih, Kuantan manakala Ng dari Jalan Kebun Sultan, Kota Baharu.

Difahamkan pasangan itu dalam perjalanan balik dari Kota Baharu selepas menghadiri Program Hari keluarga anjuran syarikat tempat Jefri bekerja, Jump Retail Sdn Bhd Kuantan. - BERNAMA

2, 433 PATI ditahan sepanjang Ops 6P Bersepadu

Posted: 01 Sep 2013 10:04 PM PDT

Oleh SHARAIMEI SHAIK AHMEDULLAH

PUTRAJAYA 2 Sept. - Seramai 2, 433 pendatang asing tanpa izin (PATI) berjaya ditahan atas pelbagai kesalahan imigresen dalam Operasi 6P Bersepadu yang diadakan semalam.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, dalam operasi di seluruh negara itu PATI dari Indonesia dan Myanmar paling ramai ditangkap iaitu masing-masing seramai 717 dan 555 orang.

"Selain itu, seramai 387 PATI dari Bangladesh dan 229 dari Nepal turut berjaya ditahan.

"Lain-lain warganegara yang turut ditangkap ialah Kemboja, Vietnam, India, Pakistan, Filipina, Nigeria, Thailand dan China," katanya dalam sidang akhbar selepas menghadiri Perhimpunan Bulanan Kementerian Dalam Negeri di sini hari ini. = UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved