Ahad, 8 September 2013

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Hati Sharmila ditawan D

Posted: 08 Sep 2013 06:30 AM PDT

Oleh AMIRAH AMALY SYAFAAT
amirah.amaly@utusan.com.my

PELAKON Wan Shamila yang dikenali kerana kontroversi melakonkan adegan ranjang dengan Fizz Firuz dalam filem Bisikan Syaitan dan gemar memperagakan pakaian yang terlampau mendedah" mahu melakukan anjakan dalam hidupnya selepas menemui lelaki untuk dijadikan suami.

Lebih kontroversi lagi apabila Wan Shamila bukan menyesali berlakon dengan rela adegan ranjang dalam Bisikan Syaitan tetapi bersyukur kerana adegan itu dipotong oleh Lembaga Penapisan Filem (LPF). Banyak mempertikaikan kenyataan Wan Shamila itu yang seolah-olah tidak ada masalah untuk berlakon adegan ranjang.

Wan Shamila yang menjanda empat tahun lalu kini mahu melakukan perubahan, antaranya tidak mahu lagi berpakaian terlampau dedah". Dia berazam tidak mahu lagi terlibat dalam kontroversi kerana itu boleh menjejaskan kredibilitinya pada masa depan.

Saya tahu masyarakat akan melabelkan seseorang artis. Jadi apabila ada artis yang ada rekod tak baik, masyarakat akan memandang serong ke atas kita.

Begitu juga dengan saya. Orang kenal Wan Sharmila sebab berpakaian seksi. Malangnya saya berterusan dilabel sebegitu padahal saya sudah tidak berpakaian seksi lagi.

Wajarkah perbuatan sebegitu. Macamlah saya tak ada cerita lain yang membina. Kesannya pada periuk nasi si artis itu sendiri," tegasnya dengan kesal.

Dalam pada itu dia bersyukur kerana ada dalam kalangan masyarakat semakin menyedari kehadirannya dan menghargai dirinya menerusi drama dan filem lakonannya sebelum ini.

Biarpun sekarang ini ada ramai pelakon baru yang berbakat yang mampu menenggelamkan Wan Sharmila namun dia tidak pernah rasa tergugat. Bahkan Wan Sharmila menganggap perkara itu sebagai satu perkembangan sihat.

Dalam pada itu banyak juga cerita kurang enak tercetus selepas Wan Sharmila mendedahkan dia mempunyai kekasih baru. Niat awal sekadar untuk berkongsi cerita di laman sosial namun akhirnya telah disalahertikan.

Laman Instagram yang menyiarkan gambar zaman kanak-kanak kekasihnya telah mencetuskan kontroversi.

Ini ada ada segelintir yang membuat andaian bahawa kekasihnya orang kenamaan dan tinggal di London.

Bahkan ada yang mendakwa kekasih itu adalah daripada golongan kenamaan yang berkedudukan tinggi dalam masyarakat padahal semua dakwaan tersebut tidak tepat sama sekali.

Pada mulanya dia tidak mengambil peduli tentang perkara tersebut.

Tetapi Wan Sharmila mula bertindak selepas teman lelakinya mahu penjelasan daripadanya berhubung perkara tersebut.

Saya tidak senang kalau timbul isu yang boleh mengganggu hubungan kami. Dan saya juga tak boleh duduk diam jika ada anasir luar yang cuba merosakkan hubungan kami.

Sebenarnya saya mahu menjalani hubungan istimewa tanpa ada sebarang masalah. Salahkah saya berkongsi kebahagiaan yang sedang dinikmati dalam Instagram saya sendiri?.

Mengapa perlu ada pihak tak berpuas hati melihat kebahagiaan saya? Apa salah saya sehingga tak boleh ada teman lelaki? Mungkin disebabkan cerita-cerita hitam saya sebelum ini yang menyebabkan masyarakat berterusan memandang serong terhadap saya. Tapi adilkah saya diperlakukan sebegitu?

Saya merayu agar jangan timbulkan sebarang spekulasi yang boleh merosakkan hubungan cinta kami. Berilah saya ruang untuk serius dalam hubungan ini," katanya.

Enggan menyentuh cerita silam membabitkan kegagalan rumah tangganya kira-kira empat tahun lalu, Wan Sharmila mengakui pengalaman tersebut paling berharga untuk dijadikan panduan hidup pada masa depan.

Baginya manusia tidak terlepas daripada melakukan kesilapan. Oleh itu Wan Sharmila nekad untuk tidak mengulangi kesilapan yang boleh merosakkan ikatan sedia ada.

Ketika ditanya adakah teman lelaki itu adalah calon suami Wan Sharmila paling sesuai untuk menamatkan zaman janda, dia masih cuba berhelah.

Masih terlalu awal untuk dijangka. Cuma saya boleh kata yang saya sedang bahagia," katanya ringkas yang menimbulkan persoalan adalah dia sekadar menjalinkan hubungan tetapi tidak memikirkan perkahwinan.

Siapa D?

MEMINTA pelakon mengulas tentang identiti teman lelakinya, Wan Sharmila terdiam seketika.

Dia nyata agak keberatan untuk berkongsi bahagian paling berharga padanya itu dan meminta Pancaindera memahami keadaan.

Saya hanya boleh beritahu kekasih saya berpangkal nama D. Itu saja. Yang selebihnya saya betul-betul minta maaf. Hubungan kami terlalu awal untuk dihebahkan.

Bimbang pula kalau ada apa-apa perkara yang berlaku di kemudian hari. Tapi saya berjanji kalau sudah okey dan cukup masa saya akan kongsi secara terbuka.

Sebenarnya saya bersyukur kepada Allah sebab doa saya termakbul untuk bertemu dengan seorang kekasih yang menghargai, menyayangi dan sentiasa ada dalam apa juga keadaan.

Saya menganggap D adalah hadiah Tuhan kepada saya. Cukup istimewa dan kalau boleh saya tak mahu mencalarkan hatinya. Sebab itu saya agak keberatan untuk mendedahkan hubungan kami buat sementara waktu ini.

Tunggu saja tiba hari yang sesuai," kata yang terus berteka-teki tentang lelaki itu.

Dipinggirkan kerana bertudung?

Posted: 08 Sep 2013 06:30 AM PDT

MISS J dapat tahu ada kawan-kawan yang dah mula meninggalkan pelakon Natasha Hudson sejak dia mengambil keputusan untuk bertudung.

Kalau dahulu ada saja kawan yang sanggup lepak di kedai kopi sampai awal pagi. Bab duit atau bantuan apa saja, Natasha tak pernah berkira Pendek kata semua boleh sebab kawan punya pasal!

Tapi itu semua cerita lama. Miss J dapat tahu yang Natasha semakin sedar bahawa kawan waktu gembira dah tak ikhlas berkawan dengannya.

Pada mulanya Natasha bersangka baik apabila kawan sama-sama lepak dengannya itu buat tak hairan dengannya. Maklumlah masing-masing sibuk dengan urusan kerja.

Tapi apabila Natasha minta bantuan kepada salah seorang kawan gembiranya lain pula ceritanya. Dengarnya si kawan gembira Natasha itu boleh buat-buat tak kenal dengan Natasha.

Pada mulanya Natasha ingat mungkin kawan gembira itu sibuk. Tapi apabila Natasha meminta tolong, si kawan gembiranya itu terus tutup telefon. Malas nak layan agaknya!

Nampak sangat kawan gembira Natasha itu ada maksud terselindung masa berkawan dengan Natasha sebelum ini. Tak semua teman setia yang sanggup susah senang bersama.

Miss J tumpang sedih atas apa yang berlaku. Tak mengapalah Natasha. Standardlah... Nak cari kawan masa gembira memang ramai. Tapi kalau kawan bersedih, belum tentu senang jumpa!

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved