Ahad, 11 Mei 2014

Utusan Online - Sukan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Sukan


Josiah masih berbisa

Posted: 11 May 2014 12:25 PM PDT

Oleh ZAZALI JAMIAN
sukan@utusan.com.my

Josiah Ng (belakang) bersaing dengan pelumba Perancis, Quentin Lafargue dalam acara keirin pada Grand Prix Pertama Asia Tenggara di Velodrom Kuala Lumpur, Cheras, semalam. - UTUSAN/ MOHD. AZIM ABD. RAHMAN

KUALA LUMPUR - Jaguh basikal trek negara, Josiah Ng membuktikan dirinya masih berbisa selepas pulih daripada kecederaan apabila mengungguli acara keirin pada Grand Prix Pertama Asia Tenggara 2014 di Velodrom Kuala Lumpur, Cheras semalam.

Josiah meraih kemenangan dengan masa 11.077 saat untuk menewaskan dua pelumba Perancis, Quentin Lafargue dan Charlie Conord.

Bagi Josiah, 34, kemenangan menjadi pembakar semangat buatnya kerana ia adalah pertandingan pertamanya di peringkat antarabangsa selepas berehat panjang sejak hujung tahun lalu.

Saya menang dalam saingan sengit kerana semua peserta memberi tentangan hebat.

Selepas ini saya mahu memastikan prestasi saya sentiasa di tahap terbaik dalam persiapan menghadapi beberapa kejohanan besar tahun ini," katanya.

Josiah sebelum ini patah tulang rusuk, tulang selangka dan gigi selepas terbabit dalam kemalangan serius ketika saringan kedua keirin Kejohanan Basikal Trek UCI Piala Dunia di Aguascalientes, Mexico pada Disember 2013.

Sementara itu, Muhammad Edrus Md Yunus terpaksa menangguhkan hasrat bersara awal selepas meraih emas pecut individu lelaki elit.

Edrus mengakui pernah terfikir untuk bersara atas sebab peribadi, namun mula mempertimbangkan semula hasratnya.

Sebaliknya, tumpuannya kini adalah mencari tiket Sukan Komanwel dan Sukan Asia.

Saya akan nilai semula prestasi sepanjang tahun ini dan selepas itu mungkin saya akan fikir tentang hasrat bersara," katanya.

Dalam saingan wanita, Fatehah Mustapa meraih perak keirin dan pecut individu selepas tewas kepada lawan yang sama, Virginie Cueff dalam kedua-dua perlumbaan akhir.

Prince Tagoe bakal beraksi

Posted: 11 May 2014 12:25 PM PDT

Prince Tagoe

KOTA BHARU - Hasrat penyokong setia The Red Warriors untuk melihat kelibat penggempur baharu Prince Tagoe menyarung jersi pasukan kesayangan mereka akan menjadi kenyataan dalam pertemuan dengan Perak, Sabtu ini.

Perkara tersebut disahkan sendiri oleh Penasihat Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa melalui entri laman sosial Facebook miliknya semalam.

Annuar berkata, ejen pemain tersebut telah memaklumkan kepada pihaknya bahawa Tagoe telah menyelesaikan pertikaian dia dengan kelab lamanya di Tunisia iaitu African Club.

Menurutnya, Tagoe membuat pengorbanan untuk menyelesaikan masalah tersebut kerana hasratnya beraksi bersama The Red Warriors semakin memuncak dan berharap dapat beraksi dengan segera.

Surat yang disaksikan oleh seorang Pesuruhjaya Sumpah di Kota Bharu telah dihantar ke Tunisia.

Dengan itu, urusan Sijil Perpindahan Antarabangsa (ITC) dapat diuruskan segera oleh Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM)," katanya.

Dalam pada itu, Annuar berharap FAM dapat membantu pihaknya menyelesaikan perkara itu kerana ia di luar bidang kuasa mereka.

Insya-Allah kita harap khidmat Tagoe dapat digunakan pada perlawanan akan datang di gelanggang sendiri Sabtu ini," ujarnya.

Seandainya Tagoe dapat beraksi pada Sabtu ini, ianya pasti memberikan kelebihan kepada pengendali Kelantan, Goerge Boateng untuk menambah sengat di bahagian jentera serangan Kelantan.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved