Rabu, 23 April 2014

Utusan Online - Sukan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Sukan


On tidak terlepas - FAM

Posted: 23 Apr 2014 11:57 AM PDT

Oleh MUHAMMAD DAYNE AZMIN
dayne.ghazali@utusan.com.my

Taufek Abdul Razak

PETALING JAYA - Meskipun telah dipecat oleh Persatuan Bolasepak Negeri Johor (PBNJ), bekas pengurus Johor Darul Ta'zim II (JDT II), On Jabbar tetap tidak akan terlepas daripada tindakan tatatertib oleh Persatuan Bolasepak Malaysia(FAM).

Pengerusi Jawatankuasa Tatatertib FAM, Datuk Taufek Razak berkata, pihaknya tetap akan membicarakan kes itu dalam masa terdekat dan surat pertuduhan telah dikeluarkan kepada On.

Tambahnya, tindakan yang dikenakan terhadap On adalah kerana dia masih bergelar pengurus JDT II semasa insiden dia menumbuk pengadil, Sukri Abdul Rahaman.

Taufek berkata, kes itu hampir sama dengan yang dilalui oleh bekas Presiden Persatuan Bolasepak Perlis(PFA), Datuk Seri Shahidan Kassim.

Kes ini sama dengan isu Datuk Seri Shahidan Kassim kerana biarpun telah meletakkan jawatan sebagai Presiden PFA, beliau tetap dikenakan tindakan.

Seperti kes On, kejadian itu berlaku ketika dia masih menjadi pengurus pasukan jadi dia tidak akan terlepas daripada dibicarakan setelah FAM mengeluarkan surat pertuduhan.

Jadi On tidak akan mendapat sebarang pengecualian walaupun beliau sudah dikenakan tindakan oleh PBNJ.

Namun, sama ada beliau bersalah ataupun tidak terpulang kepada laporan yang diterima oleh FAM," katanya ketika dihubungi semalam.

On telahpun dikenakan hukuman denda RM25,000 oleh PBNJ dan dipecat selepas menumbuk Sukri pada pertemuan JDT II menentang UiTM FC pada aksi Liga Perdana pada Sabtu lepas.

Khairul Fahmi mungkin direhatkan

Posted: 23 Apr 2014 11:57 AM PDT

Oleh MUHAMMAD DAYNE AZMIN dan AMEEN AZIZUL
sukan@utusan.com.my

Skuad kebangsaan Harimau Malaya sedang menjalani latihan di Padang Wisma FAM. - UTUSAN/SYEFRY MONIZ

PETALING JAYA - Prestasi tidak menentu penjaga gol, Khairul Fahmi Che Mat dalam perlawanan terakhir bersama Kelantan dalam Piala AFC mungkin akan memaksa jurulatih Harimau Malaya, Datuk Ong Kim Swee merehatkannya.

Di atas kertas, kelebihan kini tampak memihak kepada penjaga gol Pahang, Khairul Azhan Mohd. Khalid untuk memegang watak utama di gawang Harimau Malaya yang akan berdepan Filipina Ahad ini.

Menurut Kim Swee, beliau agak bimbang melihat tahap keyakinan Khairul Fahmi selepas pintu gol Kelantan dibolosi empat kali dalam pertemuan dengan kelab Hong Kong, South China AA, Selasa lalu.

Sebagai penjaga gol (Khairul Fahmi) sudah tentu apabila tewas dengan begitu banyak gol, moralnya akan berada di tahap terendah.

Bukan sahaja kecergasan yang saya akan nilai jika mahu diturunkan dalam sesuatu perlawanan tetapi tahap mental," katanya yang ditemui selepas sesi latihan di Wisma FAM malam tadi.

Seorang lagi penjaga gol, Mohd. Farizal Marlias yang beraksi bersama Selangor tidak diturunkan pada perlawanan Piala AFC dengan kelab Maldives, Maziya SR&C malam tadi.

Dalam masa sama, Kim Swee masih belum membuat sebarang keputusan sama ada akan memberi keutamaan kepada pemain yang tidak terlibat dengan Piala AFC untuk bertemu Filipina.

Saya akan menunggu terlebih dahulu mereka menyertai latihan bersama kami dan dari situ saya akan buat penilaian.

Diharapkan tiada sebarang kecederaan menimpa mana-mana pemain kerana saya sudah tiada mempunyai masa untuk memanggil pengganti," katanya.

Semalam, sesi latihan pasukan kebangsaan berjalan di sebelah malam kerana cuaca hujan di sebelah petang.

Ujar Kim Swee, dia mengakui hujan yang kerap mengganggu rancangannya namun tidak mahu menjadikannya sebagai alasan.

Sudah tentu (cuaca hujan) memberikan kesan kepada perancangan kerana bermain dalam cuaca hujan di waktu petang.

Bagaimanapun, saya akan cuba yang terbaik menjelang beberapa hari bertemu Filipina," katanya.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved