Rabu, 23 April 2014

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


Saintis pantau aisberg terbesar terpisah dari Antartika

Posted: 23 Apr 2014 10:50 AM PDT

WASHINGTON 24 April - Para saintis kini sedang memantau keadaan sebuah aisberg berukuran enam kali bandar raya Manhattan, yang terpisah dari glasier Antartika dan kini menuju ke kawasan lautan terbuka.

Pakar glasier NASA, Kelly Brunt berkata, keluasan aisberg yang dikenali sebagai B31 yang terpisah dari Antartika pada akhir Novermber lalu itu, berukuran 660 kilometer persegi dengan ketebalan 500 meter.

"Kami kini sedang memantau keadaan salah satu daripada aisberg terbesar dan dijangkakan ia akan bergerak ke kawasan lautan yang tidak menjadi tumpuan kapal-kapal," jelasnya. - REUTERS

Wartawan AS ditahan pemisah pro-Rusia berada dalam keadaan baik

Posted: 23 Apr 2014 10:48 AM PDT

SLAVIANSK, Ukraine 24 April - Kumpulan pemisah pro-Rusia di timur negara ini, mengesahkan penahanan seorang wartawan Amerika Syarikat yang bekerja untuk agensi berita Vice News, semalam.

Datuk Bandar Slaviansk, Vyacheslav Ponomaryov berkata, wartawan berkenaan Simon Ostrovsky ditahan kerana melaporkan berita yang salah dan boleh memberi kesan `tidak baik' kepada kumpulan pro-Rusia, namun begitu, dia dilayan dengan baik.

"Tiada perkara buruk berlaku kepada Ostrovsky. Dia bersama kami, dan dia dianggap sebagai tetamu dan bukannya tahanan," jelas Ponomaryov. - REUTERS

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved