Selasa, 22 April 2014

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


Pelarian Syria di Turki mencecah satu juta orang

Posted: 22 Apr 2014 10:46 AM PDT

ANKARA 23 April - Perdana Menteri Tukri memberitahu, jumlah pelarian Syria yang berada di negara ini sudah hampir mencecah satu juta orang, sambil berikrar akan sentiasa menerima kehadiran mereka ke negara ini.

"Perlukah saya memberitahu saudara-saudara kita ini supaya tidak datang ke negara ini dan sebaliknya mereka harus mati di Syria," jelas Recep Tayyip Erdogan di Dewan Rakyat.

Awal bulan ini, Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) melaporkan lebih satu juta pelarian Syria yang berdaftar berada di Lebanon dan jumlah mereka semakin bertambah setiap hari. - AFP

AS sokong tindakan Ukraine tangani kemelut politik

Posted: 22 Apr 2014 10:45 AM PDT

KIEV 23 April - Naib Presiden Amerika Syarikat (AS), Joe Biden memberitahu pemimpin Ukraine bahawa, pihaknya akan sentiasa menyokong mereka khususnya dalam menentang 'ancaman yang memalukan', selain mengalakkan Ukraine membasmi gejala rasuah bagi membina semula kerajaan baharu.

Biden berkata, beliau membawa mesej dari Presiden Barack Obama yang akan sentiasa menyokong perjuangan mereka untuk melakukan perubahan.

"Ini merupakan peluang untuk menyatukan semula Ukraine, menuju ke jalan yang benar. Kami mahu menjadi rakan dan sahabat dalam projek ini. Kami sudah bersedia untuk membantu," ujar Biden ketika mengadakan lawatan ke ibu negara ini, hari ini. - AGENSI

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved