Selasa, 8 April 2014

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Game of Thrones kembali mengganas

Posted: 07 Apr 2014 11:30 PM PDT

Oleh IFQDAR RAHMAN
ifqdar.rahman@utusan.com.my

Game of Thrones merupakan kisah epik yang digemari ramai.

Setelah tiga musim bersiaran di saluran HBO, drama siri berkisar peperangan epik, Game of Thrones (GOT) kembali menemui peminat setianya apabila musim keempat akan ditayangkan bermula 13 April ini.

Masih mengekalkan barisan pelakon terdahulu bagi memantapkan penceritaannya dan tidak mahu lari terlalu jauh daripada idea asal, GOT turut menampilkan sebilangan muka baharu demi menambah perisa terhadap ramuan yang sudah tersedia enak.

Berjaya membuktikan keunggulannya apabila merangkul dua trofi pada Anugerah Emmy yang ke-65 tahun lalu, GOT musim ini menampilkan 10 episod yang menjanjikan keterujaan penonton dengan aksi-aksi yang lebih menarik.

Pelakon watak Petyr Littlefinger Baelish iaitu Aidan Gillen berkata, kisah fantasi yang dihidangkan dalam GOT adalah sesuatu yang besar dan ia tidak keterlaluan jika dikatakan telah mencipta satu fenomena yang tersendiri.

Saya berani mengatakan bahawa GOT berjaya mencapai kegemilangan seperti mana yang dicapai oleh beberapa siri terdahulu iaitu The Simpsons, Mad Magazines dan Saturday Nite Life. Hampir seluruh dunia berbicara mengenai siri ini dan ia satu penghargaan buat kami di barisan pelakon dan semestinya pihak produksi begitu bangga dengan pencapaiannya," katanya.

Menurut Gillen, jika diperhatikan di laman-laman sosial, terdapat beberapa babak telah diparodikan oleh penonton atau peminat dan ia satu petanda bahawa kegilaan mereka terhadap GOT berada pada tahap maksima.

Bukan itu sahaja, tambah aktor berusia 46 tahun itu, kejutan yang dibawakan oleh GOT turut mencerminkan betapa siri ini telah sebati dengan budaya masa kini.

Dalam musim pertama, tiada apa-apa berkaitan magik ditampilkan sehinggalah kemunculan naga dalam episod ke-10. Walaupun bersifat fantasi, tetapi penonton amat merasai realitinya dan percaya dengan apa yang dipersembahkan. Begitu semulajadi tanpa merasakan adanya bantuan kesan khas.

Ia mendalami pengalaman manusia yang boleh dikaitkan dengan kehidupan kita sendiri dan itulah faktor kejayaan produksi GOT dari musim pertama hinggalah kini," katanya.

Fadzil akui hubungan dengan Yana

Posted: 07 Apr 2014 11:30 PM PDT

Oleh IFQDAR RAHMAN
ifqdar.rahman@utusan.com.my
Gambar Mohd. Farizwan Hasbullah
dan Ihsan daripada Suhaizul Izhar

HUBUNGAN rapat antara Fadzil dan Yana bermula sewaktu penggambaran filem Rempit V3.

SEJAK penghujung tahun lalu, hangat diperkatakan mengenai hubungan intim yang terjalin antara jejaka kacak, Fadzil Zahari, 31 dan gadis manis berlesung pipit, Yana Samsudin, 29.

Bagi sesiapa yang tidak mengenali Fadzil, dia adalah adik kepada aktor kacak Farid Kamil dan baru-baru ini ketika ditemui pada majlis pelancaran produk wangian Downy, dia mengakui sedang menjalin hubungan dengan aktres tersebut.

Mempunyai perwatakan yang agak pemalu, bagaimanapun Fadzil menegaskan bahawa hubungan yang terjalin antara mereka tidak lebih daripada sekadar kawan rapat yang saling berkongsi pelbagai cerita suka dan duka.

Sejujurnya, kami mula rapat ketika sedang menjalankan penggambaran filem Rempit V3 di Kedah, empat tahun lalu. Ketika itu, saya merupakan penulis skrip filem tersebut, manakala Yana adalah penolong pengarah dan ia diarahkan oleh abang saya, Farid.

Sepanjang penggambaran yang memakan masa hampir sebulan di sana, saya dapat rasakan Yana seorang mempunyai idealogi yang sama dengan saya. Senang cerita, kami sekepala walaupun karakter kami berbeza.

Sejak itu, sesekali kami meluangkan masa berdua dan keserasian semakin lama semakin dirasakan. Akan tetapi, ia belum lagi beralih ke fasa percintaan memandangkan kami teramatlah sibuk dengan karier masing-masing," cerita Fadzil kepada Hits.

Menyentuh mengenai jodohnya dengan Yana, Fadzil sedikit pun tidak menolak ketentuan itu memandangkan Allah yang mengatur takdir tersebut.

Katanya, perhubungan mereka sudah menampakkan kematangan dan jika dijodohkan, dia akan menerima Yana dengan hati yang terbuka dek kerana wanita itu amat baik terhadapnya.

Namun begitu, disebabkan saya baharu sahaja menubuhkan syarikat sendiri, keutamaan lebih diberikan terhadap perniagaan saya berbanding hubungan kami. Saya lebih gemar mengikut sahaja rentak selanjutnya. Jika ada jodoh, tidak akan ke mana. Tiada lagi sebarang perancangan ke arah perkahwinan," jelasnya.

Farid dan Diana merestui

Mengetahui hubungan rapat yang terjalin antara adik dan rakan baiknya, Farid tidak mahu mengulas lanjut mengenai perkara tersebut, tetapi amat menyokong segala tindak tanduk yang dilakukan Fadzil selagi ia tidak melampaui batas.

Menurut Farid, dia tidak pernah tanya secara langsung kepada Fadzil tentang hal peribadinya, namun menyedari keakraban yang terjalin antara mereka berdua.

Dia pun dah besar. Jadi saya tidak perlu campur hal peribadinya. Pun begitu, saya sedar mereka mula rapat ketika penggambaran Rempit V3 kerana sering 'ditangkap' berdua," katanya berseloroh.

Tambah Farid, jika ditakdirkan Yana menjadi adik iparnya, dia menerima aktres tersebut dengan restu sebagai abang, apatah lagi Yana adalah rakan seangkatan dengannya.

Saya dan Yana membesar sama-sama dalam industri dan amat mengenalinya. Saya tahu dia mampu menjadi isteri yang baik kepada Fadzil jika mereka disatukan.

Lagipun bukan saya yang menetapkan kriteria bakal adik ipar saya, sesiapa jua yang dipertemukan jodoh dengan Fadzil, saya tidak kisah dan mendoakan rumah tangga mereka bahagia hingga ke jannah," katanya.

Bagi Diana Danielle pula, sesuatu yang amat menggembirakan jika hubungan antara Fadzil dan Yana berjalan lancar hingga ke jenjang pelamin.

Saya tumpang gembira kalau mereka berkahwin kerana begitu cocok. Ibarat pinang dibelah dua. Hanya doa sahaja yang mengiringi perhubungan mereka. Kami menantikan detik itu," katanya ringkas.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved